BMW 318i
KILOMETRI MU GODE


Rubrika: SAT Plus 304
Datum izdavanja: 06.12.2012.

Prethodnu generaciju BMW-ove „serije 3“ mnogi smatraju najboljom u klasi, uprkos tome što se mnogi njeni ljubitelji i dalje ne mire sa novim stilom koji je ova kuća promovisala upravo sa modelom „E90“. Peta „trojka“ je postala popularna i na našem tržištu, opravdavajući tako poreklo dugo tri i po decenije, ali sa primerkom koji predstavljamo vlasnik nije bio sve vreme srećan – pre svega zbog skupih kvarova

Nemačka fabrika BMW je prvi automobil sa oznakom „serije 3“ prvi put predstavila 1975. godine, i to kao limuzinu sa troja vrata. Već tada je primenila označavanje modela u skladu sa zapreminom motora, pa su „316“, „318“ i „320“ jasno stavljali do znanja da su opremljeni benzincima od 1.6, 1.8 i dva litra. Ova praksa je u međuvremenu malo promenjena, što pokazuje i primerak koji mi predstavljamo – ima oznaku „318“, a zapremina motora je dva litra. U ovom slučaju oznaka „320“ je zadržana za model sa istim motorom, ali u verziji sa više snage. Proizvodnja „trojke“ nikada nije prestajala, pa tako tri i po decenije kasnije imamo šestu generaciju ovog modela. Jedna od najpopularnijih „trojki“ na našem tržištu je ona iz početka 2000. godine, a koja je nosila internu oznaku „E46“…