BMW M5
SNAŽNIJI SA MANJIM MOTOROM


Rubrika: SAT Plus 292
Datum izdavanja: 21.06.2012.

Nova generacija BMW-a „M5“ izgubila je dva cilindra u odnosu na prethodnika, motor ima zapreminu za preko pola litra manju, ali je zbog primene dva turbopunjača sada znatno snažniji. Peta generacija poslovne limuzine iz BMW-ovog sportskog M-odeljenja pokazala je na stazi centra NAVAK pokazala ono što je najavila na Nirburgringu, a to je da je bitno brža od prethodnika i da je ponuđenim performansama samo na korak od pravog superautomobila

Sve u vezi sa BMW-ovim M-odeljenjem oduvek je bilo čvrsto povezano sa trkama, a posebno sa Formulom 1. Recimo, prvi „M3“ imao je isti četvorocilindarski blok motora kakav je i Nelsonu Pikeu omogućio da bude šampion. Slično je i sa prethodnim „M5“, koji je obilato koristio trkačka iskustva nemačke fabrike koja se početkom novog milenijuma vratila u Formulu 1, pa je imao sličan V10 motor kao i bolidi Huana Pabla Montoje i Ralfa Šumahera u Najbržem cirkusu. Vremena se menjaju, sa njima i pravila trkanja i poslovanja, pa je BMW za najnoviju generaciju pripremio motor sa dva cilindra manje, ali sa mnogo više snage…