Uporedni test finalista Autobesta, udruženja specijalizovanih novinara iz 15 zemalja istočne Evrope, specifičan je jer spaja vozila koja ne pripadaju istim klasama, ocenjuje ga veliki žiri iz veoma različitih zemalja, a jedino što je identično testovima koje sprovodi naša redakcija jeste to što se vozne osobine upoređuju u centru NAVAK. Otkrivamo kako je ford „B-maks“ postao laureat Autobesta, kao i zašto su neki modeli prošli bolje od ostalih. Osim toga, Autobestov uporedni test je pokazao da najveća razlika nije između severa i juga istočne Evrope, već između njenog istoka i zapada
Svake godine, od 2000, udruženje 15 specijalizovanih automobilskih novinara, koji čine žiri Autobesta, bira najbolji automobil između pet modela koji su zaslužili da budu u finalu, a Srbiju u njemu predstavlja Mladen Alvirović, šef test-ekipe naše redakcije. Ovo udruženje novinara iz istočne Evrope drugo je po veličini nezavisno udruženje sa Starog kontinenta, a titulu automobila godine je do sada dobijao model koji je predstavljao dobar odnos između cene i ponuđenog kvaliteta. Tačnije, automobil godine Autobesta može biti model koji se svojim sadržajem ističe na tržištima zemalja u razvoju, koja imaju drugačije i standarde i potrebe od onih u razvijenim zemljama…