Detaljni vodič za vozače
KAKO SE VOZITI BEZ REZERVNOG TOČKA

SATrevija_2016_388_Detaljni vodic za vozace_Kako se voziti bez rezervnog tocka 1
Rubrika: SAT Plus 388
Datum izdavanja: 25.02.2016.

Danas na tržištu ima brojnih rešenja koja zamenjuju klasičan rezervni točak. Ali koje je od njih najbolje – fabrički set za reparaciju, univerzalni sprej, „ran flet“ gume ili pneumatici koji se sami krpe? Sumirali smo utiske o ovim proizvodima, ispitali smo i efikasnost nekih od njih kroz specijalni test u centru NAVAK, a saznali smo i da su prva iskustva sa ovakvim sredstvima gumari svojevremeno imali sa kozjim mlekom. „Šoferska je tuga pregolema, puče guma, a rezervne nema“ – ovog teksta jedne naše narodne pesme sete se oni kojima se desi „gumi-defekt“. U posebne nevolje upadaju vozači koji voze bez ispravnog rezervnog točka, ili bez „rezerve“ uopšte. Doduše, mnoga savremena vozila, kako bi omogućila što veći i praktičniji „gepek“ i smanjila masu, a samim tim i potrošnju, ne nude klasični rezervni točak, već set za reparaciju, odnosno „krpljenje“. Naravno, to nije neka magična tečnost koja sama sanira nastala oštećenja, pa vi možete da se vozite dalje doveka, već je baš kao i rezervni točak samo prva pomoć, dok se lagano ne dovezete do vulkanizera.