Honda Civic 1.6 i-DTEC
PREMIJERA MALOG DIZELAŠA


Rubrika: SAT Plus 316
Datum izdavanja: 23.05.2013

Predstavljanjem 1.6 i-DTEC motora, Honda odgovara modernim trendovima smanjivanja zapremine dizelaša. Njen prvi mali dizel-motor odlikuje se tihim radom, niskom potrošnjom goriva i izuzetno malom emisijom štetnih gasova, a sve to je ponuđeno uz dosta snage i masivan obrtni moment. Novi dizelaš smo upoznali na testu „sivika“, koji nam je dobro poznat u verzijama sa ostalim motorima

 

Dok smo vozili „sivik 1.6 i-DTEC“, već u prvim mogli smo da se uverimo da je dizel-motor tih, a radi bez brujanja i vibracija i da za vozilo mase 1.300 kg ima sasvim dovoljno snage. Ipak, sve vreme smo razmišljali i o tome da je Honda oduvek imala imidž kompanije posvećene benzincima. To ne znači da su zapostavljali druge oblasti koje su važne u nekom modelu, posebno ne one koje utiču na upravljivost. Ipak, dugo su se pre prepoznavali po skoro manijakalnoj opsednutosti efikasnošću svojih visokoturažnih benzinskih motora nego po nekim praktičnim rešenjima enterijera. Štaviše, Hondu je decenijama odlikovalo i to da je potpuno zapostavljala tehnologiju dizel-motora, što ne bi trebalo da čudi, ako se zna da je dugo bila posvećena isključivo američkom, bliskoistočnom i azijskom tržištu. Njen prvi dizelaš, zapremine 2.2 litra, predstavljen je tek početkom prethodne decenije, što je označilo i početak ozbiljnijeg interesovanja za evropsko tržište…