Istine i zablude o kočionim tečnostima
ZAŠTO PROPADAJU KOČNICE


Rubrika: SAT Plus 362
Datum izdavanja: 26.02.2015.

Koje zablude o kočionim tečnostima vladaju među vozačima i kakve posledice po kočioni sistem ima dotrajalo ulje? Zašto je redovna zamena kočionog ulja podjednako važna kao što je zamena pločica i diskova? Kako to voda „kuva“ kočnice i zašto one propadaju? U razgovoru sa stručnjacima otkrili smo odgovore na ova i mnoga druga pitanja.
Kočione pločice, diskovi, klešta i doboši su najpoznatiji delovi kočionog sistema, ali ništa manje važno nije ni kočiono ulje, jer, kao i bez ostalih elemenata, ni bez ove tečnosti ne bi bilo moguće zaustaviti se automobilom. Pritiskom na pedalu kočnice potiskuje se kočiono ulje koje se nalazi u sistemu, koje se, zatim, cevima i crevima dovodi do hidrauličkih cilindara, koji pritiskaju kočione pločice. Kočiona tečnost ima zadatak da prenese silu kočenja od pedale do kočnica, preciznije od glavnog kočionog cilindra do kočnica. Izvršavajući svoj zadatak, kočiono ulje je stalno pod visokim pritiskom i izloženo je visokim temperaturama. Da bi se sila sa pedale kočnice adekvatno prenela, ulja mora biti dovoljno i ono mora da bude propisanog svojstva.