Istraživali smo koliko je horizontalna signalizacija vidljiva noću
RAZREĐIVAČ I NEMAR ISPRALI BOJU


Rubrika: SAT Plus 300
Datum izdavanja: 11.10.2012

U saradnji sa stručnjacima Centra za motorna vozila Auto-moto saveza Srbije, proveravali smo osvetljenost razdelnih i ivičnih linija na obilaznici oko Beograda i delu Ibarske magistrale. Na deonici između Rušnja i Lipovice linije su osvetljene ispod minimuma i standarda, pa vozačima preti velika opasnost

Za bezbedno obavljanje saobraćaja stanje signalizacije je od velikog značaja. Nije ovo nikakvo epohalno otkriće, ali je činjenica da je u poređenju sa problemom rupa na putu, opšte stanje horizontalne signalizacije (ne)svesno stavljeno u drugi plan. Međutim, oznake na kolovozu nisu puka forma, već element koji mora zadovoljiti i saobraćajne i bezbednosne norme. Uostalom, puna linija se ne postavlja zbog nečijeg hira, već kao upozorenje da ne smete prelaziti u suprotnu traku jer sledi nepregledna krivina ili je posredi neki drugi bezbednosni razlog. Isto je i sa ivičnom linijom koja ima zadatak da upozori vozače na kraj kolovoznog zastora i početak bankine. Zato je od velikog značaja da horizontalna, kao i vertikalna signalizacija budu na vreme uočene, posebno noću i u uslovima loših vremenskih prilika, kao što su kiša, sneg, itd. Da bismo proverili kakva je vidljivost linija na našim putevima, ekipa revije SAT Plus je u saradnji sa stručnjacima Centra za motorna vozila Auto-moto saveza Srbije, prvi put kod nas sprovela istraživanje retrorefleksije horizontalne signalizacije…