Jubilej Opelovog dizajnerskog studija
PET DECENIJA DO LEGENDE


Rubrika: SAT Plus 345
Datum izdavanja: 03.07.2014

Svako danas zna da dizajn prodaje automobile mnogo više nego sve ono što se krije ispod uzbudljivih linija. Zna se i da su glavne zvezde promocija novih modela najčešće dizajneri i da se tehnologija često i ne menja toliko koliko se radi na izgledu. Međutim, nije oduvek tako, nije čak ni odavno tako. Prvi proizvođač automobila koji je u Evropi postavio sopstveni napredni dizajnerski studio 1964. godine bio je Opel. Na veliki jubilej dizajnerskog studija u Riselshajmu bili smo u prilici da po prvi put zavirimo iza zidina koje su novinarima inače potpuno nedostupne

Nekada je dizajn bio puki odraz funkcije koju jedan automobil mora da ispuni, a tek povremeno je predstavljao iskorak inženjera ka umetničkoj lepoti. U toj priči izdvajali su se karoseristi poput Pininfarine ili Bertonea, ali sami proizvođači automobila nisu se bavili dizajnom kao zasebnom ili vodećom granom svog posla. Među prvima su tu praksu uspostavili Amerikanci, tačnije Dženeral motors još 1927. godine, kada je u Detroitu pokrenuo takozvanu sekciju „umetnost i boja“. Deset godina kasnije na toj osnovi nastao je „GM stilski centar“ koji je ubrzo zapošljavao preko 1000 dizajnera i kreativnih umova. To su, naravno, pratili i drugi, pa je praksa da se na izložbama automobila sa one strane Atlantika predstavljaju koncept-vozila i hrabre ideje dizajnera, postala sasvim redovna stvar…