Kakva je budućnost vožnje na TNG, CNG i LNG
JOŠ VEĆA UŠTEDA NA GAS


Rubrika: SAT plus 364
Datum izdavanja: 26.03.2015

Kako su rešeni problemi zbog kojih donedavno benzinski motori sa direktnim ubrizgavanjem nisu mogli da koriste tečni naftni gas? Dokle se stiglo u korišćenju gasa za pogon dizel-motora? Koliko će pojeftiniti uređaji za komprimovani prirodni gas?
Korišćenje TNG-a i još nekih gasovitih goriva je uobičajena stvar, ali sa ubrzanim razvojem motora postavlja se pitanje koliko oni prate napredak i u kom smeru se menjaju. Upravo o tome razgovarali smo sa Ivanom Todorovićem, predsednikom Udruženja profesionalnih auto-gas servisa Srbije, koji je nedavno bio na sajmu „Gas šou“ u Varšavi, najvećoj evropskoj izložbi posvećenoj uređajima za korišćenje gasa. Poljska je inače među „velesilama“ u proizvodnji uređaja za gas, kao i u njegovom korišćenju za pogon automobila. Među brojnim prikazanim uređajima namenjenim upotrebi tečnog naftnog gasa (TNG), komprimovanog prirodnog gasa (CNG – Compressed Natural Gas) i tečnog prirodnog gasa (LNG – Liquified Natural Gas) u različitim vozilima, izdvajamo nekoliko onih koji predstavljaju najveću novost.