Koja vrsta puta najviše troši automobil
KILOMETAR U GRADU KAO DESET NA DRUMU


Rubrika: SAT Plus 298
Datum izdavanja: 13.09.2012

Često se čuju mišljenja stručnjaka za polovnjake da nije važno koliko je automobil prešao, već u kakvim je uslovima vožen, pa nije isto kupiti vozilo sa manje pređenih kilometara, koje je isključivo voženo po gradu, ili neko sa većom kilometražom, ali koje je voženo po otvorenom putu. Ekipa revije SAT Plus organizovala je specijalni test u kome je otkrila da u gradu, u odnosu na regionalni put, čak 10 puta više napravimo oštrih skretanja, a skoro pet puta češće stisnemo kvačilo

U oglasima za polovnjake, posebno na stranim specijalizovanim internet stranama, često se srećemo sa modelima koji su za samo godinu do dve dana prošli više od 100.000 kilometara. Recimo, mi smo za petnaestak minuta pretrage pronašli i takve bisere kakvi su folksvagen „polo“ prvi put registrovan u februaru 2011. godine, od kada je prešao 146.000 kilometara, mercedes „C-klase“ iz marta prošle godine sa 136.000 km, kao i mazda „6“ sa sličnom kilometražom. To praktično znači da je svaki vlasnik mesečno prelazio oko 7.000 km, koliko u normalnim okolnostima prosečan vozač pređe za šest meseci. Logično je zapitati se kako je moguće da za tako kratko vreme jedan vozač prevali toliki put, ali i da li treba izbegavati ovakve polovnjake ili su upravo oni dobar izbor. Za tako veliki broj kilometara zaslužne su duge vožnje po autoputu, jer u inostranstvu nije redak slučaj da vozači žive preko 50 km od svog radnog mesta…