Koji automobil najbolje greje?
KADA JE GLAVI VRUĆE, A NOGAMA HLADNO


Rubrika: SAT Plus 281
Datum izdavanja: 19.01.2012

Do sada smo se često bavili klima-uređajima i procenjivali u kom automobilu oni najbolje hlade, ali nas je sa dolaskom zime zanimalo koji automobil najbrže, najbolje i najefikasnije može da zagreje kabinu. Prvi put kod nas organizovana je trka među vozilima u kojoj je cilj što pre zagrejati kabinu za zadati broj stepeni. Saznali smo i da li je bolje grejati automobil u mestu ili u vožnji i da li klima-uređaj, pored toga što hladi, može efikasno i da greje

Došli su hladni, zimski dani – sezona grebalica i raznih drugih odleđivača i odmagljivača, a sa njima i razna pitanja u vezi sa tim koji model bolje greje i da li se kabina lakše zagreje dok vozilo stoji na parkingu ili u toku vožnje. Za ovaj test uzeli smo šest potpuno različitih vozila, kako po formi karoserije, tako i po motorima. Pored toga koje bolje greje, zanimalo nas je da otkrijemo ima li razlike između velikih i malih vozila, snažnih i slabijih motora, skupljih i jeftinijih nivoa opreme. Postrojili smo čeri „ego“, fijat „punto“, kiju „rio“, tojotu „hajluks“, ford „fokus“ i reno „fluens“. Pred sve smo stavili isti zadatak – da zagreju kabinu za 18° C, a mi smo im merili vreme koje je bilo potrebno da obave taj posao…