Kome se i kada najviše isplati
DIZEL, GAS, BENZIN ILI…

SATrevija_2012_283_Dizel gas benzin - Naslovna
Rubrika: SAT Plus 283
Datum izdavanja: 16.02.2012

Uz mnoge druge dileme, jedna od najvećih nedoumica za kupce automobila jeste da li da se opredele za benzinac, dizelaš ili auto na gas. Mada bi se možda očekivalo da taj problem jednostavno može da se reši uz malo elementarne matematike, konačan odgovor na pitanje o najekonomičnijem gorivu kao da stalno izmiče u šumi podataka kakvi su potrošnja, cena goriva, cena automobila, godišnja kilometraža i mnogi drugi. Da situacija bude zamršenija, cene goriva neprekidno osciluju, troškovi održavanja zavise od godišnje kilometraže, koja nije kod svih vozača ista, a od izbora goriva zavise i neke druge važne osobine automobila, na primer zapremina prtljažnika.

Imajući sve to u vidu, ne iznenađuje to što nema jedinstvenog odgovora na pitanje o najjeftinijem gorivu. Tu nedoumicu svaki kupac mora sam da reši, imajući u vidu kako i koliko koristi automobil, i koliko mu je koja karakteristika važna. Da bismo pomogli našim čitaocima da razumeju koliko je koje gorivo skupo ili jeftino za korišćenje i koje su druge razlike između benzina, dizela, TNG-a, CNG-a i još nekih goriva, napravili smo ovaj dodatak. Na stranicama koje slede dajemo detaljan pregled potrošnje, izdataka, računica, dijagrame i druge podatke o njima. Kao konkretan primer uzeli smo fijat „punto klasik“ koji se izrađuje u verzijama na benzin, dizel i TNG. Za potrošnju smo koristili fabričke podatke jer se oni mere po standardu, pod istim uslovima, s tim da smo uzeli podatke za gradsku vožnju, jer su oni najveći i najbliži prosečnoj potrošnji u realnim uslovima. U tekstu dajemo i objašnjenje svih računica, tako da možete da izvedete obračun i sa drugim podacima, odnosno za bilo koje automobile. Napominjemo da smo koristili cene goriva, kurs evra i druge podatke koji su važili u vreme pripremanja ovog dodatka, tako da su moguća odstupanja.