Novi Pravilnik o radu uređaja za merenje brzine vozila
DA LI RADARI RADE PO ZAKONU


Rubrika: SAT Plus 324
Datum izdavanja: 12.09.2013

Kojim uređajima i na koji način policija sme da kontroliše brzinu vozila. Koliko su tačni mitovi koji kruže među vozačima o tome šta mogu, a šta ne mogu uređaji za merenje brzine. Kako mora biti obeležen uređaj za merenje brzine i ko proverava njihovu ispravnost. Može li dozvoljena greška ublažiti kaznu za prekoračenje brzine

Poznata je stvar da je prekoračenje dozvoljene brzine ubedljivo najčešći uzrok saobraćajnih nezgoda na našim putevima, što potvrđuje i zvanična statistika MUP-a. Prebrza vožnja je u 2012. godini bila „krivac“ za trećinu svih zabeleženih saobraćajnih nezgoda u Srbiji, pa ne čudi što je upravo to najčešći predmet kontrole policijskih patrola i u naseljenim mestima i na otvorenim putevima. Brzina kretanja kontroliše se kamerama video-nadzora, savremenim uređajima koji beleže tačno vreme i video-zapis sa registarskim brojem vozila, ali i starijim ručnim, kao i stacionarnim uređajima koji nemaju takve mogućnosti. Među vozačima postoji mnogo nedoumica oko toga na koji način se te kontrole mogu vršiti, šta ti radari mogu, a šta ne, da li su ispravni i slično, o čemu je revija SAT Plus već detaljno pisala. Međutim, novi Pravilnik o metrološkim zahtevima za merila brzine vozila u saobraćaju, tačno propisuje metode merenja i precizira uslove i način na koji se to može raditi, pa će verovatno mnoge zanimati da li policajci koji kontrolišu brzinu vozača to rade po propisu i šta iz zakon sve dozvoljava, a šta ne…