Održavanje DPF-a
LOŠE NAVIKE GUŠE AUTOMOBIL


Rubrika: SAT Plus 352
Datum izdavanja: 09.10.2014

Filter čestica, DPF ili partikularni filter, sastavni je deo savremenih dizelaša koji često zadaje velike muke vozačima. „Gušenje“, uključivanje lampica na instrument-tabli i teško startovanje automobila samo su neki od simptoma njegove neispravnosti. Pitali smo stručnjake kako ovaj deo radi, kako se održava, ali i kako sprečiti da se vremenom zapuši i izbeći skupe popravke i zamenu.
Sve strože ekološke standarde dizelaši od 2009, kada je počela primena EURO 5 standarda, zadovoljavaju tako što su opremljeni takozvanim filterom čestica, koji se nalazi u sklopu izduvnog sistema. Poznat je još i pod imenom DPF (engl. Diesel particulate filter), FAP (fran. Filtre a Particule) odnosno partikularni filter. Pre toga ugrađivao se katalizator, koji je praktično preteča savremenih filtera čestica, a kome je zadatak takođe bio da smanji štetne izduvne gasove. Prvi primerci automobila koji su bili opremljeni ovim filterom proizvedeni su još 2002. godine…