Peugeot 208
I ŠARM I PRAKTIČNOST


Rubrika: SAT Plus 304
Datum izdavanja: 06.12.2012.

Pežoov mališan je jedan od retkih automobila iz ove klase koji je zadržao dimenzije manje od četiri metra, što ga nije sprečilo da ponudi prostraniju kabinu od prethodnika. Najzanimljivije je mesto vozača, gde nam se dopao originalan oblik malog upravljača. Performanse 1.6 HDI dizelaša su veoma dobre – nudi se u dve verzije, pa slabija impresionira potrošnjom, a snažnija ubrzanjem

Sa dve prethodne generacije Pežo je pokazao tendenciju povećavanja svojih gradskih mališana, pa su „206“ i „207“ bili sve veći. Nakon što je „207“ za pet centimetara premašio dužinu od četiri metra, francuska kompanija je rešila da gradski mališan vrati u dimenzije koje mu i pristaju, tačno na 3,97 m. Smanjivanje noviteta se uopšte nije odrazilo na prostranost kabine, već samo na nivo okretnosti koja je krasila i legendarni „206“. Ujedno, to su identične dimenzije koje ima i jedan od glavnih rivala, folksvagen „polo“. Osim što se smanjio, pežo „208“ je i smršao u odnosu na prethodnika, od koga je lakši za stotinak kilograma. Sve to se odrazilo i na performanse i na potrošnju. U danima u kojima je naša redakcija na stazi centra NAVAK u Subotištu testirala verziju opremljenu 1.6 HDI motorom sa 92 KS, naše kolege iz italijanskog Kvatroruotea su po Vairanu kraj Milana vozile model sa istim motorom, ali sa 115 KS. I njihovi i naši utisci su da je „208″ živahan i zabavan automobil za vožnju, samo što je naš bio ekonomičniji…