Seat Ibiza 1.4 MPI
ALTERNATIVA DIZELAŠIMA


Rubrika: SAT Plus 301
Datum izdavanja: 25.10.2012

Seat „ibica“ se proizvodi gotovo tri decenije, a do sada su predstavljene čak četiri generacije. I u našoj zemlji je ovaj model stekao veliku slavu, a trenutno su na tržištu polovnjaka najtraženiji primerci treće generacije. Glavni aduti su pouzdani motori, a kod dizelaša i benzinaca je na lošem glasu sistem za ubrizgavanje. Benzinac je veoma pouzdan, mada ne i ekonomičan

Seat „ibica“ se proizvodi još od 1984. godine, a nastao je kao naslednik modela „ronda“. Tri decenije kasnije Seat, koji danas posluje u okviru Folksvagen grupe, i dalje proizvodi model sa istim imenom. Do sada su predstavljene četiri generacije, a na domaćem tržištu polovnjaka najviše se traži treća, koja se proizvodila od 2002. do 2008. godine. Jedan od glavnih aduta su pouzdani Folksvagenovi agregati. Ponudu benzinaca su činili motori zapremina 1.2–1.6 litara raspona snaga od 60 do 105 KS, ali i agregat veće zapremine od 1.8 litara sa trurbopunjačem koji se ugrađivao u sportske verzije modela. Dizelaši sa oznakom „TDI“ dolazili su samo u dve verzije od 1.400 i 1.900 „kubika“ i od 70 do čak 160 „konja“. Kada je o bezbednosti reč, treba istaći da je „ibica“ postigla vrlo dobar rezultat na EuroNCAP kreš-testu na kojem je 2002. godine osvojila četiri zvezdice za bezbednost putnika, a taj rezultat je za jednu zvezdicu poboljšan kod novog modela…