Škoda Yeti – Nissan Qashqai
MANJE PERFORMANSI, A VIŠE LUKSUZA


Rubrika: SAT Plus 282
Datum izdavanja: 02.02.2012

Na uporednom testu nisan „kaškai“ i škoda „jeti“ nisu samo suprotstavili svoje glavne odlike već su i skrenuli pažnju na jednu novinu na našem tržištu, koja je potpuno u suprotnosti sa predrasudama u vezi sa pogonom modernih krosovera i kompaktnih SUV modela. Pregled njihove opreme i prosta računica pokazali su da se za povoljnu cenu i te kako može pazariti dobro opremljen model, a vozač samo treba da se odrekne elemenata koji su doskoro bili u neraskidivoj vezi sa ovom vrstom vozila – dizel motora i 4×4 sistema

Poznato je da se za kupovinu manjih SUV modela, krosovera, pa čak i velikih terenaca odlučuju i oni kojima uopšte nije do silaska sa asfalta. Imponuje im njihova veličina i privlači ih to što deluju sigurnije. Kod krosovera kakvi su i „kaškai“ i „jeti“, taj trend je posebno izražen, jer cenovno nisu daleko od automobila iz C-segmenta tržišta, od kojih su znatno veći i mnogima zbog toga atraktivniji. Znajući za takve želje kupaca, proizvođači odavno nude i verzije sa pogonom samo na prednje točkove – što je mnogo jeftinije rešenje za sve vozače kojima 4×4 ionako nije neophodan. Međutim, trend sve većeg broja 4×2 primeraka nije jedini koji se kosi sa uvreženim mišljenjima po kojima SUV nije to što jeste ako nema integralni pogon. Već godinama proizvođači uspevaju da ubede klijente da ovim vozilima odgovaraju i mali motori. U početku se moda smanjivanja zapremine motora odnosila isključivo na dizelaše, ali smo sada svedoci toga da su veoma zanimljive i verzije sa benzinskim motorom. One kupce mame nižom cenom, jeftinijim održavanjem i šansom da za razliku u ceni u odnosu na skupljeg dizelaša kupci svoje vozilo opreme nizom elemenata sa spiska dodatne opreme…