Šta kada se iskrive naplaci
ČEKIĆ JE LEK ZA TOČKOVE


Rubrika: SAT Plus 303
Datum izdavanja: 22.11.2012.

Što je više kiša, veće su i rupe na putu, a bliski susreti sa njima mogu oštetiti točkove. Svaki točak se može iskriviti, bilo da je reč o čeličnim ili aluminijumskim. Majstori kažu da lek za krive točkove postoji, ali napominju da se ne može baš sve popraviti

Aluminijumske „felne“ danas su gotovo neizbežan detalj na novim automobilima, a mnogo ih je naknadno ugrađeno na polovna vozila. Iako su atraktivnije od standardnih čeličnih, one su manje izdržljive pa se veoma lako mogu iskriviti. Najčešći krivci za oštećenja naplataka jesu rupe na putu ali i bliski susreti sa ivičnjacima, a posledice mogu biti razne – od blagih neravnina na obodu „felne“ do potpunog gubitka oblika. Bez obzira na to da li je reč o iskrivljenoj čeličnoj ili aluminijumskoj „felni“, lek za krivi točak može biti njegovo ispravljanje. To nije komplikovan, a ni skup posao – deo koji je iskrivljen se, jednostavno rečeno, udaranjem vraća na svoje mesto, ali je neophodno da se obavi u specijalizovanom servisu jer se za to koriste posebne mašine kojima se proverava gde je „felna“ kriva, ali i alati koji mogu da proizvedu dovoljno veliki pritisak da deo koji „štrči“ vrate na svoje mesto. Cene popravke su od 1.000 dinara pa naviše, što je višestruko manje od kupovine novog naplatka…