Toyota GT 86
ZADOVOLJSTVO SPORTSKE VOŽNJE


Rubrika: SAT Plus 294
Datum izdavanja: 19.07.2012

Tojota i Subaru su zajednički konstruisali sportski model koji dokazuje da za zabavnu sportsku vožnju nije neophodna velika snaga motora, već da su od veće važnosti upravljivost, stabilnost i optimalan raspored mase. Subaru je svoj model nazvao „BRZ“, dok je Tojotin, koji smo testirali u centru NAVAK, dobio oznaku „GT 86“. Zanimljiv sportista napravljen je po receptu sličnih vozila od pre 30 godina – kompaktne dimenzije, kabina u trkačkom stilu, atraktivan zvuk motora, a sve to po dostupnoj ceni

Kod novog Tojotinog sportiste čudno je samo ime, nastalo zbog opsesije japanskih inženjera da nazivaju svoje modele po nekoj tehničkoj osobini – u ovom slučaju, širina cilindra i hod klipa iznose 86 mm, pa je novitet nazvan „GT 86“. Sve drugo je logično – dve japanske kompanije, Tojota i Subaru, zajednički su kreirale sportistu sa zadnjim pogonom i napred smeštenim bokser-motorom (Subaruov nosi oznaku „BRZ“), a kako su obe iskusne u konstruisanju modela koji su osvajali šampionske titule na reli-takmičenjima, ne čudi što novitet odlikuje odlično ležanje u krivinama…