Veća šansa za pešake
ZAŠTO 50 UMESTO 60 KM/H?


Rubrika: SAT Plus 340
Datum izdavanja: 24.04.2014

Zahvaljujući savremenim sistemima i uređajima za aktivnu i pasivnu bezbednost, broj nastradalih vozača se stalno smanjuje. Nasuprot njima, broj poginulih i povređenih pešaka je poslednjih godina u porastu
Prošle godine u saobraćajnim nezgodama u našoj zemlji poginulo je 160, a povređeno 2.416 pešaka. I dok statistika pokazuje da se broj poginulih i povređenih vozača i putnika u vozilima polako ali sigurno smanjuje, broj unesrećenih pešaka kod nas je skoro konstantan, a čak se i povećava, pa je tako u 2013. pet pešaka više izgubilo život u odnosu na 2012. Ako posmatramo period od pet poslednjih godina, to jest 2009–2013, smrtno su stradala 842 pešaka. Problem stradanja pešaka imali su u vidu i predlagači Zakona o bezbednosti saobraćaja, koji su ograničenje brzine u naselju smanjili sa nekadašnjih 60 km/h na 50 km/h…