Vlasnici malih dvotočkaša na mukama
SKUTERI U MAGLI PROPISA


Rubrika: SAT Plus 346
Datum izdavanja: 17.07.2014

Zbog čega mnogi vlasnici skutera više ne mogu da ih registruju iako su ih do juče normalno koristili? Kako je moguće da za Beograd važe jedna, a za ostatak Srbije druga pravila, pa pojedini tehnički pregledi traže potvrdu o maksimalnoj brzini, a neki nisu ni čuli da je ona potrebna? Gde i kako doći do potvrde i šta raditi sa skuterom koji nije skuter
U poslednje vreme, dosta čitalaca nam se žalilo da ne mogu da registruju svoje skutere ili mopede jer im na tehničkom pregledu traže potvrdu o maksimalnoj brzini. To ne bi bilo ništa neobično da je u pitanju prva registracija kada se određuje kojoj kategoriji neko vozilo pripada, ali ovde je reč o skuterima koji su već bili registrovani i korišćeni kao mopedi, a sada se neko setio da pita „koliko mogu da razviju“. Suština je u propisu koji kaže da moped nije moped ako juri brže od 45 na sat, ali je činjenica da je taj propis donet 2009, pa utoliko više čudi otkud je problem nastao tek sad. Sa druge strane, više je nego očigledno da se ulicama voze skuteri koji to nisu jer zaista idu mnogo brže nego što je propisano, a imaju žute tablice i registrovani su kao mopedi. Njihovim vlasnicima je i te kako stalo da tako i ostane jer prelazak u kategoriju motocikala podrazumeva polaganje za A-kategoriju i skuplju registraciju…