Zašto se razlikuju zvanična i realna potrošnja goriva
MERENJA NA FABRIČKI NAČIN


Rubrika: SAT Plus 267
Datum izdavanja: 07.07.2011

Zašto je realna potrošnja goriva uvek znatno veća od one koja je homologovana? I zašto evropske norme omogućuju da konstruktori obećavaju vrednosti koje su daleko od realnosti? Zašto se rezultati novinarskih testova razlikuju od fabričkih obećanja, čak i kada smo posvećeni postizanju minimalne potrošnje?

Istina je šokantna, ali ipak godinama unazad poznata – homologovani, odnosno fabrički podaci o potrošnji goriva služe isključivo da bi kupci mogli da upoređuju različita vozila, a odavno nemaju cilj da saopšte apsolutnu istinu. Nemoguće je smisliti jedan metod merenja koji bi važio za sve i koji bi doneo realan rezultat, ali je istina i to da su sa razvojem novih tehnologija (hibridni motori, start-stop sistemi, inteligentni alternatori, pneumatici sa niskim otporom pri kotrljanju, itd.) realne vrednosti sve dalje od fabričkih obećanja. Krajnje je vreme da se utvrde nove metodologije koje bi predstavljale i one vrednosti koje vozači ostvaruju svakodnevno…