Životni vek automobilskih delova
UŠTEDA MALA, BRIGA VELIKA


Rubrika: Sat Plus 353
Datum izdavanja: 23.10.2014

Koliki je radni vek vitalnih delova automobila? Kako vozač da zna kada će nešto da mu se pokvari? Koliko zaista traju delovi poput zamajca, karika, klipova, ventila, lanaca i lančanika – svih onih elemenata koje bije glas da traju koliko i sam automobil? Koji se sve delovi moraju menjati, a koji mogu i da nadžive vozilo? Razgovarali smo sa iskusnim majstorima iz ovlašćenih i neovlašćenih radionica, prodavcima i proizvođačima delova i prenosimo njihova iskustva i preporuke o održavanju vozila.
Osim redovnog servisa vozila, tokom kojeg se menjaju filteri i ulje, redovno se menjaju i neki drugi delovi na automobilu. Vozači uglavnom i sami znaju da treba promeniti kaiševe na 60.000 odnosno 120.000 pređenih kilometara, svećice na 15.000–30.000 km, a kablove nakon duplo više kilometara. Međutim, šta je sa onim delovima koji nisu obuhvaćeni malim i velikim servisom?