Izmene Pravilnika o CPC-u i karticama: Stručno i po novim pravilima
Izmene i dopune Pravilnika o uslovima i načinu sticanja Sertifikata o stručnoj kompetentnosti i kvalifikacione kartice vozača nedavno su stupile na snagu. Nema ih puno, a neke od odredbi počinju da važe kasnije. Mi smo objašnjenje i tumačenje potražili u kompaniji Srbolab, koja od prošle godine ima i sertifikovani Centar za edukaciju i razvoj vozača, a tamo smo saznali i druge zanimljive detalje
Novi Pravilnik o uslovima i načinu sticanja sertifikata o stručnoj kompetentnosti i kvalifikacione kartice vozača zvanično je objavljen u Službenom glasniku 12. jula (Službeni glasnik br. 59/2024), a stupio je na snagu krajem tog meseca. Uvedeno je nekoliko izmena, među kojima se najvažnije odnose kako na sticanje početnog, tako periodičnog CPC sertifikata o stručnoj kompetentnosti profesionalnih vozača.
Da biste pročitali ceo članak potrebno je da se ulogujete na svoj nalog. Vi znate ko smo mi, gledate nas na malim ekranima, a sada i na aplikaciji SAT HUB. I mi bismo voleli da se upoznamo sa vama tako što ćete se ili ulogovati na svoj nalog ako ga imate ili se registrovati što je vrlo jednostavno. Klikom na „Registruj se“ za samo nekoliko trenutaka, potpuno besplatno, postajete deo velike zajednice.
Prijavite se da biste mogli komentarisati!
Nikola Ilić
13.10.2024. 07:54
Ma ovo je strašno, na primer ja sam izvacio CPC pre 01.01.2020. I imao upisanu C kategoriju, kada sam pre dve godine morao da polazem za Autobus aj sto me je to kostalo nego nisam mogao posle toga da vozim jel jelte kazne su abnormalne. Morao sam da odem 35 casa u jednoj nedelji i da polazem ispred komisije AMSS-a i da tek onda dobijem CPC za D kategoriju, sto je kostalo dodatnih 80000 E sad, zamislimo da neki mladi vozac treba da polaze, hoce da bude vozac kamion, on treba da izdvoji novca za polaganje C, vadjene dozvole, pa da se upise u CPC koji iznosi preko 150000 dinara (140 casova), pa da vadi karticu CPC i na kraju koliko novca je potrebno nekom da polozi da bi zaradio novac, niko nece imati volje za polaganjem i Srbija ce definitivno da ostaje bez vozaca
Milos Nikolic
23.9.2024. 11:29
Postovanje.Kada je bilo reci o CPC sertifikatu,ako se ne varam 2019 godine,da se on uvodi i da je obavezan,vozacima je bio predstavljen kao stvar bez koje vise nece moci da upravljaju teretnim vozilima i autobusima od 2020 godine,ako ga ne poseduju i svi koji su imali vozacke dozvole bilo je savetovano da predaju za isti i da uzmu svoju kvalifikacionu karticu.Tako sam uradio i ja.Medjutim,negde pred kraj 2019 godine,u vasoj emisiji,emisiji SAT je gostovala Jasmina Milosevic,tada direktor Agencije za bezbednost saobracaja i u tom gostovanju rekla da nisu u obavezi bas svi da imaju sertifikat,vec samo oni vozaci kojima je upravljanje kamionima i autobusima osnovno zanimanje,a da svi ostali koji poseduju vozacku dozvolu od ranije mogu da uzmu sertifikat u onom momentu kada im on u stvari i bude potreban,a bez bilo kakve obuke.Tada sam ja zakljucio da mi u stvari sertifikat uopste i nije potreban i zeleo sam svoj i da vratim i zamrznem njegovo vazenje,ali onda je to bilo nemoguce.Sad dolazimo u situaciju da imamo mnoge vozace kojima serifikat uopste kroz ovih 5 godina nije bio potreban,a iz neobavestenosti su uzeli kvalifikacionu karticu.Sta ce sad biti sa tim sertifikatima,jer ljudi i nisu isli na obuke bas iz tih razloga,zato sto im nesto i nije potrebno i da li ce sad ispasti da je neko bio pametniji jer nije gledao televiziju i uopste i nije uzeo sertifikat?Da se razumemo,zaista mislim da je ovo oko CPC sertifikata besmisleno,jer ljudi su polagali za vozacke dozvole,a ako prave greske,svakako je tu policija koja ce im naplacivati kazne za prekrsaje koje su nacinili.Nekako i da razumem sertifikat za profesionalne vozace,vozace autobusa,ali dajte molim vas,kakav sertifikat da trazimo od ljudi-poljoprivrednika,koji su obrali kupus i povezli ga kmionom do pijace?Znam da je i sad omogucena voznja bez sertifikata za vozila do 7,5 tona,ali smatram da je ta granica nepotrebna i da i ostala vozila sa C i CE trebaju biti dozvoljena da se voze bez CPC-a,jer imamo mnogo slicnih kamiona,koji imaju ukupnu masu 8,5 tona,konstukcijski su potpuno isti,kao i kamion od 7,5 tona,tako da je besmisleno traziti sertifikat ta vozilo koje ima bukvalno 1000 kilograma vecu nosivost.Jednom sam gostovao kod vas u emisiji i rado bih se opet odazvao na razgovor na ovu temu.Srdacan pozdrav.Milos.
SAT Media HUB
24.9.2024. 12:36
Zakonski akt koji reguliše pitanje Sertifikata o stručnoj kompetentnosti (CPC) i kvalifikacione kartice na snazi je već skoro pet godina, a nedavno je pretrpeo izmene koje bi trebalo da olakšaju njihovu obnovu. Naime, izmenama i dopunama pravilnika je dozvoljeno da profesionalni vozači koji su na pragu obnove kartice mogu u jednoj kalendarskoj godini slušati i više od dva seminara periodične obuke. To važi za sve vozače kojima je kvalifikaciona kartica izdata najkasnije do 31.12.2020. godine.
Milan Jovanović
19.9.2024. 16:12
cpc u Srbiji je cista otimacina para kod vozaca....
Djordje Alimpijević
16.9.2024. 20:42
Ovo je pravi put! Da vozača u Srbiji ne bude…
Slaviša Miladinović
15.9.2024. 18:02
👍
Vladimir Cupać
15.9.2024. 15:55
👍
Nikola Đaković
15.9.2024. 14:27
👍
Vladimir Zorić
15.9.2024. 09:33
👍
Mile Stanojevic
14.9.2024. 23:56
👍
Marko Milanov
14.9.2024. 16:30
👍
Goran Stevčevski
14.9.2024. 15:54
👍
Necseriu Eugen
14.9.2024. 14:23
👍
Dragan Plakalović
14.9.2024. 14:13
Na ovu temu trebate napraviti jednu emisiju.
Branimir Vujanović
14.9.2024. 14:05
👍
Marjan Pejic
14.9.2024. 14:02
👌
Vladimir Cupać
14.9.2024. 13:26
👏👏😔
Damir Šunjka
14.9.2024. 12:50
👍👍
Vladimir Bogdanović
14.9.2024. 12:37
🤔
Zarko Savatić
14.9.2024. 12:13
👍
Goran Ivačković
14.9.2024. 11:41
👍
Zoran Milanovic
14.9.2024. 11:36
👍👍👍👍
Dejan Marković
14.9.2024. 11:32
👍👍👍
Miodrag Vladisavljević
14.9.2024. 11:25
👍
Milovan Mamlić
14.9.2024. 11:20
👍
Žika Cvejić
14.9.2024. 11:16
👍
Зоран Ивановић
14.9.2024. 11:06
Само да се несрећним возачима и власницима возила избије још пара из џепова.
Saša Rasic
14.9.2024. 11:05
👍
Goran Miloševuć
14.9.2024. 10:54
🤔🤔🤔
Jan Pavlis
14.9.2024. 10:50
👍
Stevan Bilić
14.9.2024. 10:41
🤷♂️
Zoran Pavlović
14.9.2024. 10:25
🥴
Boban Petrovic
14.9.2024. 10:15
cemu sluzi dozvola, ako ti pored toga treba jos brdo nekih papira. sve u cilju uzimanja para a pod izgovorom o bezbednosti saobracaja. i to na nivou cele Evrope
Željko Maletić
14.9.2024. 10:13
Sve je ovo lepo ali moramo još puno da tadimo na svim poljima kada je vožnja u pitanju
Anđelko Kuntuć
14.9.2024. 10:04
👍🏻
Milos Brankovic
14.9.2024. 10:04
👍
Mirko Radovic
14.9.2024. 10:00
👍
Lazar J.
14.9.2024. 09:59
👍
Ljubisa Simic
14.9.2024. 09:49
👍
dragan stjepic
14.9.2024. 09:48
👍🏻
Milan Čikara
14.9.2024. 09:43
👍
Đorđe Belić
14.9.2024. 09:41
strasno
Slaviša Živanović
14.9.2024. 09:40
👍
željko sučević
14.9.2024. 09:37
lažnih majstora koliko oćeš,red uvesti i to strogo kontrolisati
Aleksandar Kikoš
14.9.2024. 09:34
Ajde da vidimo kako će funkcionisati, dobro je zamišljen koncept 👍🏻
Uroš Stojšić
14.9.2024. 09:33
Danas se lakše i jeftinije postaje saobraćajni inženjer nego vozač kamiona....
Dejan Koželj
14.9.2024. 09:29
🤔
Ivan Bogdanović
14.9.2024. 09:23
🔝
Milan Matic
14.9.2024. 09:20
👍👍👍
Zoran Novicevic
14.9.2024. 09:19
👍
Vlada Grujić
14.9.2024. 09:17
Zanimljiv tekst, ali i dalje se niko ne bavi problemima profesionalnih vozača koji upravljaju sa kamionskim dizalicama (kranovima) i dizalicama koje mogu da se kreću po teško prohodnim terenima. Po novom zakonu praktična provera takvih vozača je gotovo nemoguća jer oni ne upravljaju klasičnim teretnim vozilima vrć specifičnim vozilima na čijim šasijama se nalaze kranovi tj. dizalice. Pored toga takvi vozači moraju posedovati i sertifikat za rad sa dizalicama i raznim vrstama kranova. Uostalom, tematiku koja reguliše rad sa takvom vrstom dizaličnih sredstava regulišu posebni zakonski akti koji nisu u nekoj vezi sa aktima koji se bave teretnim saobraćajem.
Branislav
14.9.2024. 09:16
👍
Zoran Perišić
14.9.2024. 09:13
👍
Aleksandar Tasic
14.9.2024. 09:12
👍
Zeljko Dokic
14.9.2024. 09:11
👍👍👍👍
Darko Simić
14.9.2024. 09:11
👍
Milena Baltić
14.9.2024. 09:11
👍
Vladimir Kalinic
14.9.2024. 09:10
Bas lepo
Gvozden Milanović
14.9.2024. 09:10
👍
Ivan Mladenović
14.9.2024. 09:07
i dalje niko neće da ispituje stare boce od metana i da ih naknadno atestira?, pogotovo boce iz prve ugradnje u auto koje su fabrički zaštićene i dalje su kao nove...
Manojle Smiljanić
14.9.2024. 09:06
👌
Aleksandar Jakovljev
14.9.2024. 09:04
👍
Boban Stamenković
14.9.2024. 09:04
👍👍👍
Miloš Novaković
14.9.2024. 09:04
👍
Željko Lukić
14.9.2024. 09:03
👍
zoran grbic
14.9.2024. 09:03
👍
Ivan Videnovic
14.9.2024. 09:02
👍
Perica Njegić
14.9.2024. 09:02
dobro
Željko Hudi
14.9.2024. 09:02
👍
Aleksandar Krstić
14.9.2024. 09:01
👍
nenad vucenovic
14.9.2024. 09:01
👍
Radiša Milinković
14.9.2024. 09:01
👍