
Mazda6e: Logičan potez
Iza atraktivnog dizajna i kvalitetne izrade stoji činjenica da je nova mazda “6”, električna hečbek limuzina japanskog proizvođača, nastala u saradnji sa kineskim partnerom Čangan, više kao želja da se prati mantra elektrifikacije, nego iz realnih potreba!
Stigla je nova mazda „6“. I pre nego što uzviknemo „ura“, treba da napomenemo kako je ona sada potpuno električna, te da verzije sa benzinskim ili dizel motorom neće biti!? Doduše, proizvođač iz Hirošime zadržava „multi-solution“ pristup po kojem kupcima nudi sve vrste pogona u gami, a
[...]Da biste pročitali ceo članak potrebno je da se ulogujete na svoj nalog. Vi znate ko smo mi, gledate nas na malim ekranima, a sada i na aplikaciji SAT HUB. I mi bismo voleli da se upoznamo sa vama tako što ćete se ili ulogovati na svoj nalog ako ga imate ili se registrovati što je vrlo jednostavno. Klikom na „Registruj se“ za samo nekoliko trenutaka, potpuno besplatno, postajete deo velike zajednice.
Prijavite se da biste mogli komentarisati!
Александар Стевановић
14.8.2025. 16:29
U prvoj rečenici je već sve objašnjeno - nastala više kao želja da se prati mantra elektrifikacije, nego iz realnih potreba. Ako je ciljna grupa, kupci koji žele limuzinu od gotovo 5 metara za vožnju po gradu, onda mislim da ciljaju vrlu usku grupu kupaca. Autonomija od 479 km je u kombinovanom režimu - grad, van grada autoput - u nekim idealnim uslovima. U gradu, pa i van grada će i doći do 400 km u realnim uslovima, ali na autoputu ni blizu toga. Pogotovo ako se puni do 80%, kako se ne bi provodilo previše vremena na punjačima.. Long range verzija ima veću bateriju, ali manju snagu punjenja i zahteva duže vreme punjenja, koliko sam razumeo iz teksta i onda se opet postavlja pitanje koliko je validna opcija za duža putovanja. Ne kažem da električnim automobilima nije moguće ići na dalji put. Redakcija SAT je imala već emisije na tu temu. Moguće je, ali traži mnogo više planiranja i kompromisa nego kod automobila sa SUS motorima. I ne pišem ovo zato što sam protivnik elektrifikacije. Naprotiv. Vrlo rado bih voleo da imam električni automobil, ali kao drugi automobil za vožnju po gradu i kraće vangradske relacije. Za duža putovanja, a idem redovno na putovanja duža od 1.000 km, električni automobili ne mogu da se mere sa automobilima sa SUS motorima po pitanju autonomije. A s obzirom na cene punjenja na brzim punjačima, ni po pitanju troškova, što bi trebala da bude jedna od glavnih prednosti električnih automobila. Kao što je i SAT pisao, do masovne motorizacije nije došlo prodajom skupih modela, nego automobilima kao što je VW Buba, Fiat Topolino, Fiat 5oo, Reno 4 itd. Kod električnih automobila je veća ponuda skupljih modela, nego manjih i pristupačnih. U poslednje vreme je predstavljeno više "pristupačnih" električnih modela, ali s obzirom na naš standard, početne cene od 25+ TEUR, pa čak i ako računate na subvencije, su daleko od pristupačnih. I da se vraim na Mazdu 6e. Meni se automobil sviđa. Ali se slažem sa izjavom na početku teksta - da je nastala više kao želja da se prati mantra elektrifikacije, nego iz realnih potreba. Tržište će pokazati koliko kupaca je spremno da plati za ovakav koncept. Moje mišljenje je da će proći kao i Mazda MX-30.
Александар Стевановић
15.8.2025. 14:04
Poštovani Darko, Hvala najpre na izdvojenom vremenu da prokomentarišete moj komentar. Moje mišljenje je - ako je strategija Mazde da je ovo gradska limuzina i ako je ciljna grupa kupci koji su najpre platežno sposobni, a onda i zainteresovani da plate 50 i više TEUR za limuzinu (cena nije navedena u tekstu, ali siguran sam će biti preko 50 TEUR) koja bi se pretežno vozila po gradu, onda mislim da će prodajne brojke biti niske. U stvari, ovakav auto bi mogao biti interesantan taksistima. To je ciljna grupa koja bi mogla biti zainteresovana za limuzine dužine gotovo 5 metara, koje bi najveći deo svog životnog veka bile vožene po gradu. Ne kažem ja da nije moguće voziti auto ove veličine po gradu. I sam vozim auto gotovo istih dimenzija kao Mazda 6e i naravno da ga vozim i po gradu. Ali grad, a pogotovo uske ulice i kratka parking mesta nisu sredina gde kvaliteti limuzina dolaze do izražaja. Zna se šta su gradski automobili i koji su njihovi kvaliteti, a zašto se kupuju limuzine ovih dimenzija. A gradove koje navodite kao primer, ako je potrebno svakog dana da prelazite 50 i više km, metro je mnogo bolja opcija, nego provesti po par sati u automobilu. I da se razumemo, ne mislim ja da je Mazda 6e loš automobil. Automobil je veoma lep. Ali mislim da ima malu autonomiju za ono za šta bi ovakav auto trebao biti namenjen - a to su duže relacije, a ne gradska vožnja, da je popularnost limuzina odavno u padu u poređenju sa SUV modelima i da samim tim neće (nažalost) imati zapaženu prodaju. To je moje mišljenje, a vreme i tržište će pokazati da li će ovo biti uspešan model po pitanju prodaje ili ne.
Darko Gigić
14.8.2025. 20:22
Šta ima loše u tome da se prati mantra, ako je to "mantra u trendu". Naravno da je nastala iz potrebe da se , pored svega, u ponudi ima i električna limuzina. Isto tako je svojevremeno nastala i dizel verzija "mazde6" , jer je tada mantra bila oko dizelaša, iako su i sami priznali da sa masivnijim dizelašima nemaju "zoom zoom" efekat okretnosti kao sa benzincima. A kada je reč o autoputu, ovde smo već nekom odgovorili, ovo je gradska limuzina - samo je to teško videti iz zemlje u kojoj i najveći grad nema ni dva miliona stanovnika. Glavni grad zemlje iz koje je Mazda je preko šest puta veći od naše prestonice, pa se u urbanim uslovima prelazi i preko 50 km od kuće do posla. Ili, evo vam još jedan primer: naš turski kolega u Istanbulu dva i po sata putuje kroz grad od kuće do posla - skoro svaki dan. Sve je to grad
Miroslav Mikavica
14.8.2025. 12:30
Dizajn odlican, kao sve Mazde u poslednjih 10ak godina...zoom zoom😀, a inace i enterijer po mom ukusu sa ovom kombinacijom boja. Domet i sve ostalo mozda moze veci, ali...sa jednim stajanjem moze i do mora👍😁
Damir Milovanović
14.8.2025. 12:18
Izgled i izradu automobila neću da komentarišem. Mislim da je kao koncept promašen, veliki automobil za gradske uslove, autonomija po proizvođaču 479 km, realno diskutabilna autonomija. Ovakva limuzina kao koncept treba da služi za duga putovanja što je realno nemoguće. Iz Niša treba da odem poslom do Subotice i vratim se, nemoguće. Put na more do Grčke na primer do Parge ne izvodljivo. Vozila na baterije samo gratski automobili kao koncept u ovom trenutku, ovo će biti još jedan promašaj.
Darko Gigić
14.8.2025. 12:52
Napisali ste da "ovakav automobil kao koncept treba da služi za duga putovanja" i mi vam objasnili da nije tako. Velike električne limuzine i te kako imaju smisla u gradovima, jer su mnogi gradovi koje ovaj model cilja po površini nekoliko puta veći od našeg glavnog grada. Recimo, (kada je već reč o japanskom proizvođaču) površina Tokija je šest puta veća od Beograda - i to se sve smatra gradskom vožnjom. Ne može se svetska automobilska industrija procenjivati samo iz ugla "kako ću njime u Grčku" niti se olako nešto nazivati promašajem.
Damir Milovanović
14.8.2025. 13:06
Vi možda ne možete iz nekog razlog. Ja mogu, iznosim svoje mišljenje ne kažem da sam u pravu, vreme će pokazati. Veliki auto mala autonomija sigurno nije dobitna kombinacija. Dobiće benzinski motor kao i mnogi pre, da bi spasili promašaj.
Damir Milovanović
14.8.2025. 12:38
Prodaja električnih limuzina je u padu, konkretno tesla je u prvom kvartalu imala pad od 13%. Vodećemo kako će da prođe na svetskom tržištu i kolika će prodaja biti u narednih pet godina. Da je hibrid bila bi drugačija situacija. Što se tiče putovanja na more ne idu svi vozom ili avionom.
Darko Gigić
14.8.2025. 12:26
Ne prave se automobili za Srbiju, iako se i u njoj prodaju, već se posmatra globalna prodaja. Kupac ovakvog automobila ne ide kolima na more, već brzim vozom ili avionom. Koncept vašeg komentara već tu pada u vodu.
Predrag Baturan
14.8.2025. 12:11
Stvarno je dobar i vizuelno i funkcionalno. Mazda je uvek imala neku višu filozofiju u odnosi na ostale japanske brendove.
Miljen Maletin
14.8.2025. 12:06
Ako izuzmemo Lexus Mazda je definitivno jedini japanski proizvodjac koji ima premium dizajn. Naravno ovde ne računam sportske eksluzive kao sto je NSX i sl, ali dizajn eksterijera i kvalitet materijala u unutrašnjosti automobila je na višem nivou u odnosu na ostale japance.
Darko Gigić
14.8.2025. 12:14
Njihova težnja ka premijumu, posebno u najvišim paketima opreme, evidentna je skoro punu deceniju. Svojevremeno, kada se pojavila "šestica", baš da bi proverili njihove ambicije, uporedili smo je sa tadašnjim audijem "A6". Bilo je puno elemenata u kojima je Mazda zaostajala, nekoliko u kojima je prednjačila, a sve za (tada) 10.000 € manje. Recimo, najveći zaostatak je bio na planu automatskog menjača , a najviše prednosti u opremi, enterijeru, niskoprofilnim gumama na lepšim točkovima, itd, itd
vladan petrović
16.8.2025. 10:31
došlo vreme da svi moraju da sarađuju sa Kinezima
Vladimir Djokic
15.8.2025. 14:40
👍
Borivoje
15.8.2025. 14:14
Odlican
Željko Lukić
14.8.2025. 20:59
👍
Jan Pavlis
14.8.2025. 19:32
👍
Zoran Milanovic
14.8.2025. 19:24
👍
Dušan Simović
14.8.2025. 19:03
Брат леп ауто 👏👏👏
Anđelko Kuntuć
14.8.2025. 18:21
👍🏻
Vladimir Kalinic
14.8.2025. 18:02
Super
Djurasin Sasa
14.8.2025. 16:20
👍
Damir Šunjka
14.8.2025. 15:19
japanac kada napravi vozilo,nema greške
Saša Rasic
14.8.2025. 14:59
👍
Igor Kučerka
14.8.2025. 14:18
Dizajn fantastican. Steta sto je liftback, ne sedan, kao i EV.
Nemanja Trajković
14.8.2025. 13:43
dobar auto.
Goran Stevčevski
14.8.2025. 13:41
Zanimljivo, nema šta… Ukrojeno po meri! 👌🥰👍
Srećko Stanković
14.8.2025. 13:34
👍
Marko Milanov
14.8.2025. 13:15
Zanimljiv auto
Zoran Vukčević
14.8.2025. 13:09
👍
Bojan Jovanovic
14.8.2025. 13:07
❤️
Mile Stanojevic
14.8.2025. 13:03
👍
Radiša Milinković
14.8.2025. 12:44
Super, detaljno ali struja , struja
Veljko Nikolic Ludi Miloica
14.8.2025. 12:42
Ko voli limuzine ( kao ja ) Auto je top! A ko nevoli moze samo da mu se divi 😉
Zeljko Dokic
14.8.2025. 12:40
lepa mazda 👍👍
Predrag Josimović
14.8.2025. 12:39
👌👍💪👍👌👍Svaka čast!!!
Svetlana Lazic
14.8.2025. 12:35
Može se reći da je ok...
Miroslav Blažek
14.8.2025. 12:34
👍
Željko Hudi
14.8.2025. 12:31
👍
Ivan Bogdanović
14.8.2025. 12:30
👏👏👏
Ljubisa Simic
14.8.2025. 12:30
👍
Goran Milošević
14.8.2025. 12:27
💣💣💣💣
Vladimir Cupać
14.8.2025. 12:26
👍👍👍
Boban Perić
14.8.2025. 12:25
Božanstven automobil.Ne bih da manišem,ali samo da mu je jedan"mali,majušni" benzinski motor i bio bi savršen.
Darko Gigić
14.8.2025. 12:37
To nije nemoguće....I "MX-30" je bio najpre potpuno električni model, pa je potom dobio i verziju sa malim benzincem koji služi kao agregat.
dragan stjepic
14.8.2025. 12:20
👍
jugoslav savatic
14.8.2025. 12:19
👌
Zoran Perišić
14.8.2025. 12:17
Lepo odradjen a.
Mirko Radovic
14.8.2025. 12:15
👍
Manojle Smiljanić
14.8.2025. 12:15
👌👌👌
Mladen Đukić
14.8.2025. 12:13
👍
Sasa Maksimovic
14.8.2025. 12:11
Japanci su super
Darko Gigić
14.8.2025. 12:22
Ne svi.... Svojevremeno, imali smo sedam japanskih proizvođača sa kvalitetnom i šarolikom ponudom i svaki je imao i mali gradski automobil i SUV i sve između.... Danas nije takva situacija
Zarko Savatić
14.8.2025. 12:09
👍
Marko Mađarev
14.8.2025. 12:07
🤔
slavisa protic
14.8.2025. 12:07
extra je da li se ovo vracaju limuzine?
Darko Gigić
14.8.2025. 12:18
Mi bismo voleli da je tako....
Boban Stamenković
14.8.2025. 12:06
Probali na silu, nema drugog izbora, ali ne ide baš nešto.
Vladimir Bogdanović
14.8.2025. 12:06
Izuzetan dizajn kako spolja tako i unutra👌👌👌.
Ksenija Vučković
14.8.2025. 12:06
👏👏👏
Goran Ivačković
14.8.2025. 12:05
👍🏻
Marjan Pejic
14.8.2025. 12:04
👌
ВИКТОР КОЦЕВСКИ
14.8.2025. 12:04
👌
Branislav Ilkić
14.8.2025. 12:03
👍
Slaviša Miladinović
14.8.2025. 12:03
👍
Zoran Milić
14.8.2025. 12:02
bas lepa masina
Ivan Videnovic
14.8.2025. 12:02
👍👍
Zoran Bogosavljevic
14.8.2025. 12:02
👍👍
Necseriu Eugen
14.8.2025. 12:01
👍
Ivan Mihajlovic
14.8.2025. 12:01
👍
Sladjan Simeonov
14.8.2025. 12:01
👍
Zoran Kostović
14.8.2025. 12:01
Vrhunski
nenad vucenovic
14.8.2025. 12:00
👍