image

Ekologija tokom životnog ciklusa: Ko zaista zagađuje manje

Kad god se pomene električni automobil javlja se pitanje koliko on zaista zagađuje, ali ne samo u vožnji, gde je emisija štetnih gasova nula, već i kada se uzme u obzir proizvodnja baterije, karoserije i na kraju sama proizvodnja električne energije. U skladu s tim, iz analize istraživanja sprovedenog u Evropi, sve brojke i dalje ukazuju na električne automobile kao najčistije rešenje za buduću mobilnost

Ekologija je reč koja se u poslednjih par godina sve češće i jače čuje, pogotovo kada je u pitanju automobilska industrija, a električnim vozilima je nepravdeno nalepljen žig da su jedini sinonim za zelenu agendu – iako o zagađenju, a posebno reciklaži, „brinu“ i benzinci, dizelaši, hibridi, i tako redom.

Postoje

[...]


Da biste pročitali ceo članak potrebno je da se ulogujete na svoj nalog. Vi znate ko smo mi, gledate nas na malim ekranima, a sada i na aplikaciji SAT HUB. I mi bismo voleli da se upoznamo sa vama tako što ćete se ili ulogovati na svoj nalog ako ga imate ili se registrovati što je vrlo jednostavno. Klikom na „Registruj se“ za samo nekoliko trenutaka, potpuno besplatno, postajete deo velike zajednice.
 

Komentari

Prijavite se da biste mogli komentarisati!

Vladan Mrvić

6.9.2025. 16:06

Naprsno se forsira litijum a zapostavlja vodonik. Da li postoji odgovor ZAŠTO?

Vladimir Bogdanović

6.9.2025. 12:41

Mislim da ćemo pravu sliku uticaja na životnu sredinu električnih automobila videti tek za nekih 20-30 god. Trenutno je sve usmereno ka njima, ogromna se sredstva ulažu i ne verujem da imamo prave informacije. Žao mi je što se ne proizvodi više automobila na CNG, mislim da je to bolje rešenje od drugih hibrida. To je moj lični utisak pošto vozim trenutno Audi - CNG i Opel - dizel, a vozio sam neko vreme Lexus - hibrid.

Saša Jakovović

6.9.2025. 12:33

Sve ste lepo napisali i razjasnili, samo ste se zaustavili kod završetka radnog veka EV. Treba izračunati koliko se CO2 proizvede reciklažom EV i baterija. Dovršite članak sa ovim informacijama. Ja jesam za EV i veoma mi se dopada ta varijanta, samo mislim da sliku CO2 zagađenja treba sagledati u celosti.

Milan Jankovic

6.9.2025. 11:43

Шта се дешава са батеријама после истека рока? како се чувају, шта испуштају кад випез не може да се рециклирају итд. Ајде једну емисију о томе

Novomir Galić

6.9.2025. 11:40

Професор Шкобаљ је рекао да је немогуће произвести толико "чисте" струје колико треба. Нафта ће се користити још дуго. Европска унија се сада сетила екологије. Што се нису сетили да то ураде 70-тих година прошлог века.

Igor Kučerka

6.9.2025. 11:25

HHO, plin, benzin. Svet se prilagodio tome i kakav-takav ciklus je ustaljen. EV je nesto novo i nedovoljno istrazeno po pitanju baterija a gura se odmah u hiperprodukciju. Svima puna usta prednosti a mane zakopavaju kao nebitne. I jesu narednu deceniju-dve. Posle opet vadjenje fleka kao i sa naftom.

Zoran Pavlović

6.9.2025. 10:53

Mislim da je budućnost u plug-in hibridima i vozilima na vodonik. Plug -in hibridi sa većom baterijom, u gradu se ponašaju i koriste kao električna vozila a van grada kao hibridi! niste vezani za česta punjenja već baš naprotiv imate jako veliku autonomiju! Jedno pitanje za vas koji radite na aplikaciji. Plaćam pretplatu i uredno pregledam sve što objavite i ocenjujem. Igram sve kvizove, uključujem se u live-ove. I pored svega, bodova je sve manje i manje! Čini mi se da nikako ne mogu da dobacim do 500 bodova! Možete li mi reći o čemu se radi?! pozdrav Zoran

Lazar Pavlov

6.9.2025. 10:07

Ti koji diktiraju ekološke norme. Zapitaju li se koliko bombardovanja i ratovanja deluju na ekologiju i globalno zagrevanje. Obzirom da ti isti izazivaju ratove

Miroslav Mikavica

6.9.2025. 10:21

Bas u tom stilu hteo napisati, da gospodo politicari prestanite palamuditi i ratovati po belom svetu i bice u svakoj sferi zivota bolje i lakse, pa i u ekoloskoj, da ne pominjem ekonomsku😐😐

Ivan Mladenović

6.9.2025. 10:06

i na kraju? šta je zaključak? treba voziti na ono što imaš najviše u prirodi, CNG je sigurno prihvatljiva varijanta ,jer se nalazi u prirodi a i može da se proizvodi iz raznog otpada....

Lazar Pavlov

6.9.2025. 10:08

Vozim auto na CNG slažem se

nenad vucenovic

7.9.2025. 10:57

👍

Marko Milanov

6.9.2025. 22:28

🤔🙄

Marjan Pejic

6.9.2025. 18:55

👌

Vladimir Kalinic

6.9.2025. 17:27

Vrlo diskutabilno

Željko Hudi

6.9.2025. 15:54

👍

Ljubisa Simic

6.9.2025. 14:05

👍

Mile Stanojevic

6.9.2025. 14:05

👍

Nebojša Stojanović

6.9.2025. 13:21

👍🏻

Zarko Savatić

6.9.2025. 11:24

👍

Zarko Savatić

6.9.2025. 11:22

👍

Djurasin Sasa

6.9.2025. 11:18

👍

Vladimir Djokic

6.9.2025. 10:57

👏👏👏

Miroslav Blažek

6.9.2025. 10:56

👍

Dušan Simović

6.9.2025. 10:44

Занимљиво 🤔

Svetlana Lazic

6.9.2025. 10:36

👍👍

Slaviša Živanović

6.9.2025. 10:31

👍

Radiša Milinković

6.9.2025. 10:28

👍

Mirko Radovic

6.9.2025. 10:19

👍

Milos Milosevic

6.9.2025. 10:17

Marketing je čudo...

Necseriu Eugen

6.9.2025. 10:17

👍

Goran Ivačković

6.9.2025. 10:16

👍🏻

Antonio Djureski

6.9.2025. 10:15

zanimljivo 👍

Nikola Gagić

6.9.2025. 10:13

👍

Ivan Videnovic

6.9.2025. 10:13

👍👍

Goran Stevčevski

6.9.2025. 10:11

👍

Boban Stamenković

6.9.2025. 10:09

Ako se masovnije krene u preradu deluje da je vodonik budućnost.

Bobi Petroski

6.9.2025. 10:34

kakva je bezbednost ovakvih vozila pri udesu?

Marko Mađarev

6.9.2025. 10:04

👎

Milan Matic

6.9.2025. 10:03

ima nekog smisla...da se dobro zapitamo

Dusan Gajic

6.9.2025. 10:03

💪🏻

nenad vucenovic

6.9.2025. 10:02

👍

Pero Balać

6.9.2025. 10:02

prava tema za razmisljanje👏👏

Goran Milošević

6.9.2025. 10:02

👍👍👍👍

Darko Živanović

6.9.2025. 10:01

👍