
Neopravdana briga ili opravdani stereotip: Prava istina o tri cilindra
Razgovarali smo sa prodavcima automobila i koristili se njihovim iskustvima iz mreže ovlašćenih servisa, ali smo se edukovali i kod majstora članova Udruženja autoservisi Srbije, a sve sa ciljem da otkrijemo da li su tri cilindra sasvim opravdani ili potpuno neopravdani bauk i da li je istina negde između. Ovo rešenje jeste primenjivano i na nekim dizelašima, ali kako je dizel-motora sve manje, bez obzira na broj cilindara, predmet ovog istraživanja su nam bili samo benzinci sa tri cilindra
Motori s tri cilindra su proteklih godina razapeti na krst u nekim komentarima na društvenim mrežama, kao i po raznim forumima, mada smo primetili da najveći broj kritičara piše da je samo „čuo da se oni kvare“. Sa druge strane, i te kako ima onih koji nisu o tome nešto čuli, već su nažalost to doživeli, odnosno mogu da
[...]Da biste pročitali ceo članak potrebno je da se ulogujete na svoj nalog. Vi znate ko smo mi, gledate nas na malim ekranima, a sada i na aplikaciji SAT HUB. I mi bismo voleli da se upoznamo sa vama tako što ćete se ili ulogovati na svoj nalog ako ga imate ili se registrovati što je vrlo jednostavno. Klikom na „Registruj se“ za samo nekoliko trenutaka, potpuno besplatno, postajete deo velike zajednice.
Prijavite se da biste mogli komentarisati!
Igor Kučerka
20.10.2025. 20:22
Mozda nije toliko do broja cilindara koliko do kvaliteta samog sklopa. Svedoci smo enormnih usteda proizvodjaca a sve zamaskirano ekranima i led trakama kao novogodisnja jelka. Sve vise placamo "vise za manje". Kao da vam neko da osuseni limun i kaze da je sok iz njega zdrav. Jeste ali ga nema vise.
Đorđe Baralić
20.10.2025. 19:23
Izuzetno dobar članak. Kao što se moglo pročitati prvi primerci su loši zbog loših delova (karike, ležajevi radilice) i loših konstruktorskih rešenja. U prevodu fabrika nije uopšte testirala te motore pre ugradnje već ih je ubacila u proizvodnju. Znači nije ih bila briga šta će se dešavati kupcima nego samo da se proizvod proda što je vrlo bezobrazno i bahato sa njihove strane što im se obilo o glavu na kraju. Što se tiče servisnog intervala tu ne treba slušati fabriku jer svi su povećali servisni interval zbog konkurencije a opet niko ne razmišlja o trajanju motora. Bitno je opet samo da se prodaje jer dok je u garanciji - trajaće, a posle... Za posle ih nije briga, vruć krompir je u našim rukama. Ja se vodim time koliko ima ulja u sistemu i tako radim servis. Hvala Bogu imam vozila koja su prešla više stotina hiljada km bez problema. Ako je ulja 3l u sistemu zamena na 10K, ako je 5l ulja u sistemu na 15K. Nilad nisam imao problema sa ovakvim načinom rada. Jednostavno svi proizvođaci su pukli jer su napravili krš motore i stavljaju ih u sve aute, male, velike. Zato će ih kinezi pregaziti a češaće se i gde ih ne srbi.
Vladimir Bogdanović
20.10.2025. 18:38
Sjajan tekst!👍 Sve pohvale za vaš pristup ovoj temi, da stvari posmatrate iz različitih uglova i intervjuišete kako uvoznike, tako i servisere, uz različita iskustva kupaca.👏👏👏 Rekao bih da tolike sumnje potencijalnih kupaca stvarno nisu neosnovane.🤔🤔🤔
Nenad Munic
20.10.2025. 17:17
Vlasnik focusa 3 sa 1.0 ecoboost iz 2012. godine. Uzeo sam ga sa 125kkm pre 5 godina, sada 200kkm bez ikakvih problema. Na 10kkm zamena ulja po specifikaciji i na auto putu max do 130km/h, bez preteranih formiranja. Veliki servis na 150kkm i to je to. Niska potrošnja i dovoljno snage za normalnu vožnju.
Predrag Baturan
20.10.2025. 20:18
Stvarno ste uradili pravu stvar sa ovom temom ali i pored svega ovog objašnjeno i rečenog znam da ne bih uzeo auto sa tri cilindra.
Zoran Perišić
20.10.2025. 18:59
Svaka Vam čast na pojašnjenje baš svega i iz ,,više uglova".
Miloš Aćimović
20.10.2025. 18:41
Super je ovo tekst hvala. Ja mogu da kažem da mene moj stari Audi A2 1.4TD nikada nije izdao. Mali auto koji je obišao pola Evrope, uzduž i popreko, uzbrdo i nizbrdo :) održavan redovno iako malo bučan, vuk’o je ko mazga.
Bojan Jovanovic
20.10.2025. 17:58
Ovaj tekst mi izgleda kao hrpa izgovora zasto ti motori ne valjaju, ni 1.0TSI nije nista bolji svaki je stradao do 50.000km na novim vozilima odrzavanim u ovlastenom.. Uglavnom mali motor a velika briga i trosak vlasnika.. Znam dance uvijek biti ovih sto ih hvale a paze ih kao malo vode na dlanu samo da ne crknu.. Pa realno jel vi procitate sta ste napisali u tekstu da se vozi do 100km i do 2800 obrtaja pa jedan dizel motor tim nacinom bi izasao na 2 miliona a ovi ako sastave 250k to je uspijeh.. Autoput ne mozetw racunati jer za 1 radni sat motora predjes 100km a u gradu 30km to u praksi znaci da vozilo sa 450.000 jednako potroseno sto se motora tice kao i gradsko sa 150.000km.. Zakljucaknteksta bi bio prve verzije su lose ali sad mozete da uzmete nove verzije i nece biti problema.. Naravno da nece, sacekajte 5 godina pa cete vidjeti masu problema na tim motorima.. Sto sunu Daciu ugradili u novi sistem hibrida 1.8 a ne 1.2t kad je tako dobar.. Treba na nam reset i budjenje da se vratimo objektivnom izvjestavanju..
Marko Germanac
20.10.2025. 18:45
Kako veće naprezanje, kad maksimalnu snagu i obrtni moment postižu pri nižim obrtajima, a i stepen kompresije je niži? Uz to, delovi nisu samo skinuti sa nekog starog automobila, već su projektovani naspram novih zahteva (snage i obrtnog momenta). Nije tu samo dodata turbina i izvađen jedan cilindar. Oni koji su imali probleme, imali su ih zbog puštanja u prodaju nedovoljno ispitanih proizvoda. Sama tehnologija je ista u motorima sa 2, 3,..., 12 i 16 cilindara, pa se opet osvrćete samo na one sa 3 cilindra. Niko Vam nije ukrao cilindar.
Marko Germanac
20.10.2025. 18:30
Hajde drugačije, zašto su mnogi izbegavali turbo hibride (čak i benzince) i zašto je Toyota kod hibridnog Yarisa prešla sa 4 na 3 cilindra? Čestice čađi su najmanji problem. Azotni oksidi su veći problem, ali i dalje ne najbitniji u ovom slučaju.
Marko Germanac
20.10.2025. 19:16
I kod kamiona se smanjuje zapremina. A postoje i kamioni koji idu na benzin (i na gas). Opet, zbog motorne kočnice (retarder), zapremina kamionskog motora je bitna. Hibridna tehnologija još uvek to ne može nadomestiti u potpunosti.
Marko Germanac
20.10.2025. 18:58
V8 motor od 3.2 litra ima o.4 litra zapremine po cilindra, isto kao i 1.2 sa tri cilindra, a za njega ne kazete da ima malu zapreminu. Dakle, nije ni do zapremine.
Zoran Vasić
20.10.2025. 18:48
Kafanske priče bar što se tiče 1.0 tsi.Raspitaj se malo koliko Škoda sa tim motorom ima Srpski Mup i sa kolikim kilometražama(čitaj 300 i više hiljada km),šljakaju još uvek a nisu održavane nikako.Bukvalno se ne gase...
Bojan Jovanovic
20.10.2025. 18:35
Izbjegavali su zbog kompleksnosti sistema, cijene na pocetku koja je bila neisplativa sa novom me provijerenom tehnologijom i naravno ubacivanje turba u male motore da bi se dobilo vise snage a to je za sobom dovelo vece naprezanje motora pa i cesci kvarovi ali trebalo ke proci vrijeme da se kupce polako.pocne navikavati na to.. Ako na to dodas olaksane bregaste, ustedu materijala na bloku i glavi motora i generalno dolazimo do odgovora na sva pitanja..
Bojan Jovanovic
20.10.2025. 18:08
Marko hibridnih dizela nije bilo iz drugog razloga a to su sitne cestice cadji koji su kod modernih auta tolike male da direktno ulaze u respiratorni sistem i zagadjuju pluca kancerogeno.. Kod starih dizela to nije problem..
Marko Germanac
20.10.2025. 18:03
Zašto nije bilo hibridnih dizela, kad bi bili ekonomičniji od benzinaca? Isti razlog - mnogo hladnih startova i naglo gašenje vrućeg motora uništavaju svaki turbo motor.
Marko Germanac
20.10.2025. 19:30
Idete u ekstreme. Tom logikom, u kompaktnim automobilima očekujete motore koji imaju 4 litra zapreminu i 120ks.
Bojan Jovanovic
20.10.2025. 19:21
imaju kamioni i na struju vozio sam Mana novog jos prosle godine dosao na probu, benzin i gas su odavno, pa i dizel i gas ugradjivao sam isti, u Italiji se radio prije skoro 20 godina ali jos uvijek nema nista od toga da vidim 3.0l hibrid v4 u kamionu.. Ove motore 1.2 i 1.0 hvale jos samo automehanicari..
Bojan Jovanovic
20.10.2025. 19:01
Marko ja predlazem r3 2.0 motor ubacimo u kamion uz sve napredne tehnologije izvucemo 500ks i dodamo hinridno sistem.. Da se rijesimo dizelasa..
Bojan Jovanovic
20.10.2025. 18:51
Zoran nije kafanska prica vec iz licnog iskustva u moj bivsoj firmi imalo smo 20 vozila sa tim motorom.. Marko nije u pitanju 3 cilindra koliko mala zapremima i usteda na materijalima..
Daniel Trivić
20.10.2025. 17:43
Da sam znao kako se održava 1.0 ford fiesta, nikad ćerki ne bih kupio. Autić je bonbona, Zategnut kao zvono i lep i vrh za vožnju i po gradu i na autoputu, ali, na fiesti 1.0 veliki Servis je 100.000 krvavih dinara(u ovlašćenom serv. 1500e). A treba da se radi na 90000 km.
Zoran Vasić
20.10.2025. 17:21
1.0 TSI nema tih problema kao ovde navedeni niti je bilo nekih tipičnih dečijih bolesti kao kod većine trocilindraša,a ima ih već sa ozbiljnim kolometražama jer je u opticaju već dobrih 8-9 godina.
Boban Stamenković
20.10.2025. 17:15
Odličan tekst, odlični saveti majstora, redovno održavanje je obaveza, kupujte vozila koje možete da servisiranje.
Dejan Paunovic
20.10.2025. 18:58
Bobane ako je redovan,predviđeni, servis na 30000km ovi traže serviseri (ovlasceni i neo....čeni) da dođem na 15000. Ko, bre, tu koga parkira. Moje strucno misljenje glasi najduze traju ako se ne voze i na pola godine veliki servis!
Zoran Milić
20.10.2025. 17:10
dovar tekat, svaka cast na detaljnom opisu i misljenja iz vise uglova
željko sučević
20.10.2025. 17:09
Obiman tekst ,hvala.Ja mislim da mu nisu ubacili taj kaiš i stavili pravi lanac,lanac 15-16 mm,možda bi i bilo nešto.Ja sam i dalje protiv motora sa 3 cilindra koji nisu ništa dali dobrog osim na IMT 533,539,542 ....itd .sve ostalo krš.Da mu nisu dali turbo nebi bio ni za mešalicu za beton.Neka ta pametna gospoda nazovi inženjeri lepo vrate motore sa pravih 4 klipa i to bez turbo punjača do 1400 kubika ili 1300.
Marko Milanov
20.10.2025. 20:35
🤔
Milan Paroški
20.10.2025. 20:26
👍
Nikola Gagić
20.10.2025. 20:13
👍
Mile Stanojevic
20.10.2025. 20:07
👍
Mile Stanojevic
20.10.2025. 20:06
👍
Ivan Videnovic
20.10.2025. 20:06
odlican clanak
Dušan Simović
20.10.2025. 20:05
👍👍👍
Nikola Đaković
20.10.2025. 19:48
👍
Vladimir Djokic
20.10.2025. 19:14
👏👏👏
Pero Balać
20.10.2025. 18:47
neznam skeptik sa za tri klipa al traje vec decenijama i ljudi su zadovoljni sa njima i voze ih bez problema 🤔🤔🤔🤔👏👏
dejan naumoski
20.10.2025. 18:47
👍👏👏👏 brqvo za tekst
Miroslav Blažek
20.10.2025. 18:34
🤔
Svetlana Lazic
20.10.2025. 18:27
👍👍
Sladjan Simeonov
20.10.2025. 18:00
👍👍👍
Ljubisa Simic
20.10.2025. 17:57
👍
Željko Hudi
20.10.2025. 17:55
👍
Zarko Savatić
20.10.2025. 17:52
👍
dragan stjepic
20.10.2025. 17:36
👍
Mladen Đukić
20.10.2025. 17:32
👍
Stevan Mitrovic
20.10.2025. 17:30
Imam, vozim, sve super kad si u gradu a za put kanta :)
Goran Milošević
20.10.2025. 17:25
👍👍👍👍
Mirko Radovic
20.10.2025. 17:19
👍
nenad vucenovic
20.10.2025. 17:16
👍
ВИКТОР КОЦЕВСКИ
20.10.2025. 17:15
одличен текст
Dusan Gajic
20.10.2025. 17:15
👍🏻
Goran Stevčevski
20.10.2025. 17:14
👍
Radiša Milinković
20.10.2025. 17:13
Добар текст, хвала
Nenad Stojanovic
20.10.2025. 17:10
👍
Ostoja Zivkovic
20.10.2025. 17:08
dobar tekst
Srećko Stanković
20.10.2025. 17:08
👍
Jan Pavlis
20.10.2025. 17:07
👍
Necseriu Eugen
20.10.2025. 17:06
👍
Marko Mađarev
20.10.2025. 17:06
🤔🤔🤔
Nikola Markovic
20.10.2025. 17:05
2000 ccm 4 cilindra Sve ostalo je manje bitno
Goran Ivačković
20.10.2025. 17:04
👍🏻
Zoran Kostović
20.10.2025. 17:04
Imam, vozim, izuzetno sam zadovoljan!
Zoran Bogosavljevic
20.10.2025. 17:03
👍
Djurasin Sasa
20.10.2025. 17:03
👍
Ivan Mihajlovic
20.10.2025. 17:02
👍
Darko Živanović
20.10.2025. 17:01
👍
Slaviša Miladinović
20.10.2025. 17:00
👍