image

PHEV u problemu: Zvezde padalice

Postoji li opasnost da plag-in hibridna vozila u skorije vreme postanu „višak“, odnosno odu u istoriju, barem na evropskom tlu, s obzirom da njihova prodaja sve više opada, a i sumnja se da doprinose smanjenju potrošnje goriva i zagađenja. Razlog je naizgled banalan – većina vlasnika ne koristi njihovu ključnu prednost, a to je mogućnost redovnog punjenja baterije i vožnje na struju

 

Iako na papiru nude nisku emsiju štetnih gasova i manju potrošnju, u praksi mnoga plag-in hibridna vozila (PHEV) zbog loših navika vlasnika veći deo vremena rade kao obični benzinski automobili. Iz tog razloga, često imaju veću prosečnu potrošnju, jer „vuku“ masivne baterije koje ne koriste. Da li zato što vlasnike „mrzi“ da ih pune ili su ih

[...]


Da biste pročitali ceo članak potrebno je da se ulogujete na svoj nalog. Vi znate ko smo mi, gledate nas na malim ekranima, a sada i na aplikaciji SAT HUB. I mi bismo voleli da se upoznamo sa vama tako što ćete se ili ulogovati na svoj nalog ako ga imate ili se registrovati što je vrlo jednostavno. Klikom na „Registruj se“ za samo nekoliko trenutaka, potpuno besplatno, postajete deo velike zajednice.
 

Komentari

Prijavite se da biste mogli komentarisati!

Dejan Stosic

8.12.2025. 10:34

Moje iskustvo: u Cirihu iznajmili Skodu oktaviju PHEV, naravno sa praznom baterijom. Vozili se izmedju 2.5-3 sata u Francusku, za koje vreme se baterija dopunila 1%. Zbog sastanaka, guzve i nedostatka uticnica, za 5 dana nije napunjen (pri cemu je baterija potrosena na 0%). Kad je vracen, imao je bateriju na samo-dopunjenih 1% tokom voznje nazad. Zato je HEV po meni mnogo bolji. Ako ga vozim 3 sata na benzin, ocekujem da deo proizvedene energije dopuni bateriju (necu umreti bez tih par kW u snazi motora). A ne da sve zavisi od kabla. Jos jedna stvar, posle ce rentacar da prodaje odlican auto, 2 godine star, kojem je u stvari baterija bila na 0% stalno...

Зоран Ивановић

8.12.2025. 17:21

Баш сам се загрејао за један хибрид, и жени се допао, кад оно, плаг ин хибрид, а ја немам где да га пуним код куће (стан). Штета, мораће друга комбинација.

Boris Radovanović

8.12.2025. 16:41

Ko ima garažu, mogućnost da preko noći dopunjava bateriju i dosta kilometara prelazi po gradu PHEV ima smisla, ali zbog vece cene i težine ta računica treba da bude oprezna. Opet, za dostavna i taksi vozila koja se samo voze po gradu električni auto sa malo jačim dometom verovatno vise ima smisla. Dok sam živeo u kući i imao garažu jedno vreme sam se zanosio sa PHEV, ali nikako nisam mogao da uklopim računicu da mi se isplati sa mojom kilometrazom i većom nabavnom cenom.

Dejan Stanisavljević

8.12.2025. 12:24

predpostavljam da je jedan od razloga i cena struje na zapadu (na brzim punjačima) koja je po km vožnje jednaka ceni benzina. zašto bi neko proveo dodatnih 15 min na pumpi da dopuni i struju ako nema uštede. po meni je phev dobar samo ako koristiš kućnj punjač pa se po gradu vozis na struju a kad krenes na put tu je potpuno funkcionalan benzindki motor, a struja, eto koliko se dopuniś. inače ili strujić ili benzinac ili hev. na kraju ali ne i najmanje bitno, phev je najskuplja verzija automobila, skuplji i od istov hev modela i od čistog strujića a pogotovo od benzinca. s ono što čekamo je vodonik, samo to je prava budućnost

Robert Mocni

8.12.2025. 10:54

Posedujemo Skodu superb 2021PHEV i iskreno zadovoljni smo sa ovim autom. Po potrebi ga punimo tako da je baterija uglavnom puna ili oko 50-80%, generalno jako mali potrosac (trosi u proseku oko 4l na 100km) Procitao sam u nekim komentarima da se baterija slabo puni, to nije tacno, imate rezime voznje koje mozete odabrati pa da vam se baterija napuni beoma brzo. Sa nasim autom smo isli na veoma duga puzovanja (u jednom cugu preko 2500km) i baterija se punila od 0 do 80% za nekih pola sata voznje, naravno da takav rezim utice na potrosnju goriva, u nasem slucaju potrosnja se popela na 6l/100km gde se auto vozio na autoputu poprilicno natovaren i sa krovnim koferom. Ali opet i do vozaca je kako vozi a ako vozite ovakvu vrstu automobila morate biti upoznati sa sistemom i nacinom upotrebe istog i onda nikakvih pronlema necete imate samo dobitak (nase misljenje)

Predrag Baturan

8.12.2025. 10:40

Odličan tekst. Nisam fan hibrida pošto mi nije jasna filozofija istih naime ni dovoljna struja za relativno duzi put a ni dovoljno snazan SUS. Plus velika težina, slaba infrastruktura punjača, slaba navika punjenja baterija, relativno velika cena....Samo čista struja a ko ne voli struju benzin, dizel...

Zeljko Crnic

8.12.2025. 10:38

Plag-in je za mene zamišljeni, neuspjeli prelaz između benzinsko/dizel automobila i električnog auta,nešto što želi biti budućnost, ali još uvijek nosi teret prošlosti.🤗

Đorđe Baralić

8.12.2025. 10:13

Interesantan članak. Takođe postavlja se pitanje koliko je stvarno ,,zelena tehnologija" stvarno zelena. Proizvodnja baterija je prljavija tehnologija nego proizvodnja klasičnih motora benzin ili dizel a da ne idem dalje šta se dešava sa baterijama na kraju njihovog životnog veka tj. reciklaže. Dalje, ako struja za punjenje automobila koji koriste struju nije iz obnovljivih izvora onda dolazimo do toga da je gore forsirati takva vozila nego se zadržati na fosilnim gorivima. Najgore od svega je što mali broj ljudi soli pamet većini pa tako i sa zelenom agendom tj. pojam globalnog zagrevanja zbog previše CO2. Ovaj problem se lako rešava pošumljavanjem jer smo svi iz biologije učili da biljke troše ugljen dioksid a oslobađa kiseonik pitem fotosinteze i eto rešenja. Takođe pošumljavanje rešava i problem poplava u vidu korekcije kruženja vode u prirodi ali to nije tema za ovaj medij.

Vladica Pavlović

8.12.2025. 10:35

Слажем се да током експлоатације мање загађује електрично возило. Али нико још није ни покушао, да све стави на праве ноге. Колико је прљава експлоатација хемијских елемената који се користе за батерије, утицај тих рудника на животну средину? Како су само возила тежа, утицај на путеве а самим тим додатно уништавање животне средине са копањем у рудницима. Верујем да се у развијеним земљама рециклира добар део батерије, а шта је са отпадом који се не рециклира? Шта је са тим батеријама у слабо развијеним и неразвијеним земљама? Моје мишљење, да кад се повуче црта да је све ту негде, можда чак и у корист старих технологија (дизел, бензин).

Mladen Alvirović

8.12.2025. 10:17

Ako uporedimo najnoviji dizel (iako je kod nas većina stara po 20 godina) sa električnim automobilom koji dobija struju u Srbiji (gde je manji deo iz vodotokova a veći iz uglja) manje zagađenje emituje električni. To smo analizirali više puta i objavili detaljno u emisiji.

Dragan

8.12.2025. 10:10

Да ли је Тојота Приус "PHEV" или "HEV"??! 🤔 Како онда функционише у пракси "HEV"? Много је збрке и конфузије настало са свим тим типовима возила а још и више са неразумљивим и непамтљивим називима модела аутомобила на тржишту.

Mladen Alvirović

8.12.2025. 10:21

Nema zbrke ako redovno pratite SAT a ne samo povremeno. Možete da se vratite recimo na YT na naše stare priloge pa da pogledate ili potražite naše specijalno izdanje o elektromobilnosti gde smo dali analizu svih tehnologija. O hibridima govorimo aktivno od 1995. odnosno već punih 30 godina tako da se sad u novije vreme ne vraćamo na tako staru temu. Ali, uprošćeno rečeno HEV ima malu bateriju, malo prelazi samo na struju, sam dopunjava bateriju utoku vožnje pa onda dva motora (benzinski i elektro) često rade zajedno ili na smenu, dok PHEV ima veću bateriju, može da je dopuni iz spoljnog izvora i daleko više može da ide samo na struju i da se koristi kao čist električni automobil.

Nebojša Rablov

8.12.2025. 10:09

Mislim da flotna kupovina ovde kvari statistiku. Licno, phev mi najvise ima logike i trenutno sam vrlo zainteresovan za bas takvo vozilo.

Aleksandar Stankovski

8.12.2025. 10:05

Nije mi jasno što im smetaju plug in,a obični hibridi im ne smetaju? Po meni je mnogo bolja opcija da može i preko punjača da se dopuni.

Mladen Alvirović

8.12.2025. 10:14

Kod običnih hibrida baterija je manja, težina auta je manja, deklarisani podaci o zagađenju i potrošnji nisu tako ekstremno hrabri, a i kod klasičnih hibrida baterija nikad nije prazna jer se sama dopunjava, za razliku od većine plag in hibrida (ne svih ali većine). I kad imate praznu bateriju a benzinac koji nije pravljen da sam pogoni automobil mora da vuče celu tu masu priča nije ista. Odnosno ako pročitate tekst videćete u čemu je stvarni problem, koliko se laže kod homologacije u odnosu na realno stanje stvari. E sad ima i plag in hibrida koji više rade kao električni automobil i benzinac služi prevashodno (ali ne i uvek) da dopuni bateriju a tu je situacija nešto bolja. Zbog svega toga doneli smo vam detaljnu istraživačku temu sa podacima koje do sada niste mogli da vidite. Otvaramo diskusiju, ne tvrdimo ništa. Nismo mi od ovih medija što jedan dan viču ovo je najbolje pa je onda ono drugo najbolje. Mi iznosimo brojke i podatke i dajemo priliku da ljudi razumeju da nema jednog najboljeg rešenja i da svako ima neku svoju manu.

Darko Gigić

8.12.2025. 11:16

Aleksandre, i plag-in dopunjava bateriju kočenjem, ali kako je ona velika (barem deset puta veća nego kod običnih hibrida) , to dopunjavanje nije dovoljno da se duže vozi na struju. Dakle, ako počnete vožnju sa plag-inom kome je baterija prazna, onda će on da se ponaša u vožnji kao običan hibrid. Neće koroistiti najvažniju prednost, a to je da od 50-100 km (kako kod kog proizvođača) vozi samo na struju. Ceo tekst, ako ste pažljivo čitali, je o tome da zakonodavcima smeta neodgovoran način korišćenja plag-in hibrida. Odgovorno korišćenje je da plag-in kupi vozač koji ima uslove za punjač (kod kuće ili na poslu), da bateriju redovno puni i da potom u svakodnevnoj vožnji kuća-posao-kuća ne troši ni kap benzina niti emituje ni gram štetnih gasova. Tačnije, da emituje štetne gasove samo kada je van grada, u prirodi....

Aleksandar Stankovski

8.12.2025. 10:40

Nisam znao da se ne dopunjavaju sami,mislio sam da se svaki hibrid dopunjava motorom i kočenjem.

Nenad Stojanovic

8.12.2025. 16:13

👍

Željko Hudi

8.12.2025. 15:56

👍

Dušan Simović

8.12.2025. 14:38

Тужна прича...🤔

Zoran Milić

8.12.2025. 12:24

A taman sam se zagrejao da kupim jedan plug in koji je bio na vasem testu i sada procitam ovaj tekst u paketu sa komentarima, opet krecu preracuni u glavi...

Goran Stevčevski

8.12.2025. 12:09

👍

Zeljko Dokic

8.12.2025. 12:05

nisam fan hibrda

Jan Pavlis

8.12.2025. 11:57

👍

Marko Milanov

8.12.2025. 11:51

🤔

Svetlana Lazic

8.12.2025. 11:39

👍👍

Marjan Pejic

8.12.2025. 11:16

👌

Ljubisa Simic

8.12.2025. 11:13

👍

Zoran Bogosavljevic

8.12.2025. 11:03

Kome sada smeta plug-in vozila🤔

Dusan Gajic

8.12.2025. 10:59

Toyota rules

Vladan Mrvić

8.12.2025. 10:58

👍

vladan petrović

8.12.2025. 10:48

ko obavlja posao samo po gradu onda PHEV najbolje rešenje

Pero Balać

8.12.2025. 10:31

👍👍👏

Zoran Anufrijev

8.12.2025. 10:26

Vrlao sadržajna tema teksta.

dejan naumoski

8.12.2025. 10:21

zanimljiv clanak

Zarko Savatić

8.12.2025. 10:16

👍

Bojan Andric

8.12.2025. 10:10

Zasto kupovati plug in hibrida, a ne iskoristiti mogucnost nejjeftinije voznje na struju. APSURD?!

Bojan Andric

8.12.2025. 10:39

Da da, naravno, potpuno se slazem. Ali zasto kupovati plug in hibrid ako nemas gde da ga punis (sama rec plug in), ne mozes iskoristiti sav potencijal tehnologije i baterije?! Poenta je da se u gradu vozis besplatno, mislim ja tako razmisljam. Slazem se da ima ljudi koji voze manje po gradu, ali zar nije ljudima bolje da uzmu hibridno vozilo, ako vec ne moze da ga puni? I sa plug in hibridnim vozilom na otvorenom putu dodjes na isto kao i sa hibridnim vozilom, stedis malo na potrosnji i to je to!!!

Mladen Alvirović

8.12.2025. 10:22

Zato što nemaju svi mogućnost da pune struju jeftino tamo gde žive ili zato sto voze svaki dan na struju malo a često im zatreba veliki radijus na daleko putovanju gde ne žele da gube vreme sa dopunom struje ili... ima mnogo razloga zato što nismo svi isti i nemamo svi isti način života

Miroslav Blažek

8.12.2025. 10:10

😂

Vladimir Kalinic

8.12.2025. 10:07

Korisno

Ivica Milosavljević

8.12.2025. 10:07

Mislim da je problem taj što ih je Kina dotukla do kraja i sada izmišljaju opravdanja. Pazite razlog 🤣🤣🤣vuku teške baterije i vlasnici ih ne pune 🤣🤣🤣. Jedva čekam finansijski da kupim isti. Živim u osrednjem gradu i 99% bi bila vožnja na stuju. Ne nasedajmo na "evropske zelene agende". Što bi rekao N. Tesla: "struja je bog"

Djurasin Sasa

8.12.2025. 10:07

👏👏

Vladimir Djokic

8.12.2025. 10:07

👍

Nebojša Stojanović

8.12.2025. 10:05

👍🏻

Mirko Radovic

8.12.2025. 10:05

👍

dragan stjepic

8.12.2025. 10:03

👍

Sladjan Simeonov

8.12.2025. 10:03

👍

Ivan Mihajlovic

8.12.2025. 10:03

👍

Mitar Nikolić

8.12.2025. 10:03

👍

Boban Stamenković

8.12.2025. 10:02

💪

Goran Ivačković

8.12.2025. 10:02

👍🏻

Slaviša Miladinović

8.12.2025. 10:02

👍

Marko Mađarev

8.12.2025. 10:02

🤔

Zoran Milanovic

8.12.2025. 10:01

👍

Necseriu Eugen

8.12.2025. 10:01

👍

Branimir Radić

8.12.2025. 10:24

Sve će se to dovesti u red sa adekvatnim oporezivanjem država.