EU – Kina: Počeo rat ili novi nivo stare igre?
Iznenadna briselska anti-damping istraga kineskih električnih vozila je samo delimično zakasneli pokušaj da se zaštiti evropska automobilska industrija. Naizgled, logično je da Evropa uvede carine na kineska vozila ako njihova cena nije realna, već je subvencionisana državnom politikom ove velike azijske zemlje. Ipak, čini se da je pravi cilj sasvim drugačiji: inicirati sveobuhvatni rebalans trgovinskih odnosa sa Pekingom. Niko ne želi pravi rat sa Kinom, posebno ako računa da tamo nešto i izveze
Promena stava Berlina bila je odlučujuća za zeleno svetlo za istragu o tome da li Kina subvencioniše cene automobila
“Ovo je veoma dobra najava, ali veoma loš tajming“ izjavio je Masimilijano Salini, član Komisije za transport Evropskog parlamenta. Njegova izjava nije mogla da bude konciznija i iscrpnija, a on je
[...]Da biste pročitali ceo članak potrebno je da se ulogujete na svoj nalog. Vi znate ko smo mi, gledate nas na malim ekranima, a sada i na aplikaciji SAT HUB. I mi bismo voleli da se upoznamo sa vama tako što ćete se ili ulogovati na svoj nalog ako ga imate ili se registrovati što je vrlo jednostavno. Klikom na „Registruj se“ za samo nekoliko trenutaka, potpuno besplatno, postajete deo velike zajednice.
Prijavite se da biste mogli komentarisati!
Miroslav Zivanovic
27.11.2023. 08:03
Lepo
Nemanja Barjaktarov
27.11.2023. 08:03
Zanimljivo
Ivan Bogdanović
27.11.2023. 08:03
💪💪💪
Aleksije Stefanovic
27.11.2023. 08:03
👍
Siniša Sivčev
27.11.2023. 08:03
👍
Milan Matic
27.11.2023. 08:03
Interesantno jako.
Zeljko Dokic
27.11.2023. 08:04
lepo👍👍
bogojevic stanislav
27.11.2023. 08:04
super
Jožef Katona
27.11.2023. 08:04
👍
zoran Stancic
27.11.2023. 08:05
evropi je krivo
Zoran Novicevic
27.11.2023. 08:05
👍
Necseriu Eugen
27.11.2023. 08:05
💪Kina!
Goran Jaksic
27.11.2023. 08:05
Lepo
Mile Mitric
27.11.2023. 08:05
🇨🇳🇨🇳🇨🇳🇨🇳
Александар Михајловић
27.11.2023. 08:06
Unesite komentar.
Александар Михајловић
27.11.2023. 08:06
👍
Željko Lukić
27.11.2023. 08:06
Evropa više ne zna gde je šuplja.Napravite bolje a ne da ih kočite.Malo ste zakasnili.Sretno sa tim i takvim odlukama.
Milan Čikara
27.11.2023. 08:07
👍
Mladen Avramovski
27.11.2023. 08:10
👍
Dragan Plakalović
27.11.2023. 08:10
🧮
Aleksandar Samardzic
27.11.2023. 08:11
idemo...
vladica tomić
27.11.2023. 08:11
Evropa treba da se bori kvalitetom a ne raznim blokadama
Dejan Atanasovski
27.11.2023. 08:12
Kina je pobednik
Dragan Mijatovic
27.11.2023. 08:14
Dosta je više evropskih ultimatuma i novokomponovanog djubreta autoindustrije proizvedenog pod okriljem evropskih proizvodjača automobila kohima je kvalitet kriminalan a rok trajanja nešto duži od trajanja garancije. Trebali su Kinezi odavno da urade ono što rade sada, pa neka se za kupce prozvodjači bore kvalitetom, a ne monopolom ili birokratijom.
Siniša Babić
27.11.2023. 08:18
Neka i Evropa izdvoji više sredstava da subvencioniše proizvodnju.
Aleksandar Babić
27.11.2023. 08:19
Kineska industrija je u ekspanziji, evropska to više nije.Kinezi su vlasnici skoro svih brendova poreklom iz Evrope a još pri tome i jedno od najvećih tržišta luksuznih vozila iz EU. Strah briselske administracije i posledične kontrole vozila Made in China, odraz su nesposobnosti evropske industrije da ide u korak sa kineskom. Kinezi treba da dominiraju kvalitetom i konkuretnom cenom.
Dragan Nikolić
27.11.2023. 08:20
zanimljivo i interesantno
Duško Vasilijević
27.11.2023. 08:21
Bravo za Kineze
Predrag Vidović
27.11.2023. 08:22
😔
Slobodan Stevanović
27.11.2023. 08:25
vrlo zanimljiv i iscrpan članak...
Branimir Radić
27.11.2023. 08:26
Svileni put automibila.
Dejan Paunovic
27.11.2023. 08:27
🤭
nenad vucenovic
27.11.2023. 08:28
👍
Sladjan Stojkovic
27.11.2023. 08:30
dok evropa napravi plan za jedan auto kinezi vec izbacili dva gotova modela na ulicu.Ali oni rade a evropljani kuvaju planove kako i koga na koji nacin ćev oporezati.
Dejan Koželj
27.11.2023. 08:34
🤔
Marko Milanov
27.11.2023. 08:34
🥱
Goran Ivačković
27.11.2023. 08:36
👍
Новак Добрић
27.11.2023. 08:37
Буде ли трговинског рата Европа губи
Vladimir Kalinic
27.11.2023. 08:38
Ko brani Evropi da ona subvencionise svoja vozila
Dejan Jovcevski
27.11.2023. 08:42
👍
dragan stjepic
27.11.2023. 08:44
👍👍👍
Borislav Pavlović
27.11.2023. 08:47
Političari se guraju svuda, u ovom slučaju subvencionisani od svojih proizvođača automobila.
Željko Hudi
27.11.2023. 08:50
👍
Marko Petkovic
27.11.2023. 08:52
👍
Slaviša Živanović
27.11.2023. 08:58
Bravo za braću kineze
Jovan Vasiljević
27.11.2023. 09:06
Dok su u Kini imali jeftinu radnu snagu, Evropi ništa nije smetalo. E sad, kad su Kinezi savladali tehnologije, sad im smetaju. Licemerno do bola, ali znamo da se iz evropskih usta čuje samo američki glas.
Vlada Grujić
28.11.2023. 15:36
Evropski magarci (i magarice da budemo ridno ravnopravni) su sami sebi iskopali rupu u koju su upali i sada kukaju. Sa nestankom ruskog jeftinog gasa su svoje proizvode samo u proizvodnji poskupeli 20%. A gde su još drugi repromaterijali. A Rusi su svoj gas preusmerili u Kinu tako da Kina danas ima mogućnost i dodatnog povećanja obima (već jeftine) proizvodnje. I ne dešava se sve ovo samo sa automobilima. Tu su motocikli, autobusi itd.
Miloš Novaković
27.11.2023. 09:07
Dobro je
Goran Gencel
27.11.2023. 09:15
Polako ali sigurno kinezi ce sve preuzeti i postacemo njihova jeftina radna snaga.
GORAN CINCOVIC
27.11.2023. 09:16
👍
Srba Jevtić
27.11.2023. 09:22
Samo da nas ne teraju da učimo kineski.😂
Željko Hudi
27.11.2023. 09:24
👍
miodrag vladisavljević
27.11.2023. 09:28
👍
Vladimir Vajović
27.11.2023. 09:45
Kinezi vladaju.😉😀
Čedomir Stanković
27.11.2023. 09:46
ako se sećate slično je bilo iz 70-ih godina prošlog veka kada je Japan imao prodor sa svojom auto industrijom na evropsko tržište. masovno se pričalo o tome kako su japanska vozila nekvalitetna i nesigurna i kako je zapravo rizik kupovati ta loša vozila i da nikada ne mogu da se oni mere sa, na primer nemačkom auto industrijom. u suštini Evropa je pokušavala sve da ostane zatvorena na tržištu auto-industrije. to je bilo tada to je i sada. činjenica je da ovako stanje ne može dugo da ostane i da se Evropa mora otvoriti za azijsko tržište automobila to jest za kinesko i indijsko.
Goran Simic
27.11.2023. 09:52
Lepo👍👍👍
Dragan Toskovic
27.11.2023. 09:55
👍
rade berta
27.11.2023. 10:02
👍
Boban Stamenković
27.11.2023. 10:13
Касно се сетили, јевтина радна снага били сад ће да покоре свет!
Mile Stanojevic
27.11.2023. 10:59
👏👏👏 za Kinu!
Jovan Vucinic
27.11.2023. 11:38
“Rat” nije ni poceo a Kinezi su pobedili. Nazalost evropski proizvodjaci su poskupeli automobile u proseku 5k po autu, a profit ostao isti ili veći. Po mom misljenju automobili treba da se vrate cenama na staro pa onda ih kineska konkurencija nece doticati. Ove cene nisu realne jer prema statistikama pala je prodaja novih automobila u EU.
Radovan Stosic
27.11.2023. 12:07
Kina je kina
stevan vučić
27.11.2023. 13:07
ja neznam ni jedan audo da je cena skočila samo 5000e po auto osim dačije klot... amarok highline 3.0v6 258ks je plaćen 36000€ pre 2 nedelje amarok 3.0v6 240ks 3. paket opreme 73000€ nije loše a još su sva sreća usli sa fordom u dil da bude proizvod krajnji jeftiniji pa je tu onda fordova šasija, menjač, motor i pogon?!?!? pa šta je tu amarok osim natpisa? e to ti je sada evropa
Dejan Stanisavljević
27.11.2023. 12:19
Evropi je ostala samo jedna stvar koja može da je izvuče iz problena sa kineskim automobilima. Da ulete pre kineza u Srbiju sa proizvodnjom letećih automobila. Em im je bliže, em je dostav jeftinija radna snaga en neće uvoziti iz Kine. Uostalom i onako bi ogromna većina gotovih delova dolazila iz EU a ovde bi išla ključ-šrafciger proizvodnja
Vlada Grujić
27.11.2023. 12:39
Evropa je postala jedna stara čangrizava baba kojoj stalno nešto smeta. Kada vodeće zemlje EU rade isto to što danas radi Kina, igru nazivaju tržišna utakmica. Sami su sebi isekli granu na kojoj sede sa uništenjem ruskih gasovoda. A sada sa 20% skupljom proizvodnjom i dalje prave iste greške.
Nenad Milic
27.11.2023. 13:21
👍
Dejan Milovanovic
27.11.2023. 15:11
odvratna nacisticka baba
Andrija Račman
27.11.2023. 17:42
Bolje ne dirati lava ( Kinu) dok spava.
zoran mikec
27.11.2023. 18:12
🤔
Ivan Martinović
27.11.2023. 18:14
👍
Zvonko Rajkovic
28.11.2023. 00:07
Врло занимљиво.
Adnan Hasanovic
28.11.2023. 11:43
Dok Evropljani naprave plan za jedan model, Kinezi uradili dva modela na Ulici se voze. Zato Evropa gleda kako ce narod da oporezuje i da ukrade svoje gradjane. Spavaj ti evropo i gledaj Ameriku kako ti zavlači nož … U ato industriju uvek su bila kvalitetniji Aziske države nego Evropske. To se vidi po kvarovima na automobilu. Evropljani imaju sistem da zarade na delove i Servise sto je to promasaj, narod vidi nije slep. Uvek ce biti kvalitet bolji kod Aziskih drava auto industrije. 🥹🥹🥹🥹 Surova istina …
Vladimir Bogdanović
28.11.2023. 13:25
🐼🐼🐼