image

EU – Kina: Počeo rat ili novi nivo stare igre?

Iznenadna briselska anti-damping istraga kineskih električnih vozila je samo delimično zakasneli pokušaj da se zaštiti evropska automobilska industrija. Naizgled, logično je da Evropa uvede carine na kineska vozila ako njihova cena nije realna, već je subvencionisana državnom politikom ove velike azijske zemlje. Ipak, čini se da je pravi cilj sasvim drugačiji: inicirati sveobuhvatni rebalans trgovinskih odnosa sa Pekingom. Niko ne želi pravi rat sa Kinom, posebno ako računa da tamo nešto i izveze


Promena stava Berlina bila je odlučujuća za zeleno svetlo za istragu o tome da li Kina subvencioniše cene automobila


“Ovo je veoma dobra najava, ali veoma loš tajming“ izjavio je Masimilijano Salini, član Komisije za transport Evropskog parlamenta. Njegova izjava nije mogla da bude konciznija i iscrpnija, a on je

[...]


Da biste pročitali ceo članak potrebno je da se ulogujete na svoj nalog. Vi znate ko smo mi, gledate nas na malim ekranima, a sada i na aplikaciji SAT HUB. I mi bismo voleli da se upoznamo sa vama tako što ćete se ili ulogovati na svoj nalog ako ga imate ili se registrovati što je vrlo jednostavno. Klikom na „Registruj se“ za samo nekoliko trenutaka, potpuno besplatno, postajete deo velike zajednice.
 

Komentari

Prijavite se da biste mogli komentarisati!

Miroslav Zivanovic

27.11.2023. 08:03

Lepo

Nemanja Barjaktarov

27.11.2023. 08:03

Zanimljivo

Ivan Bogdanović

27.11.2023. 08:03

💪💪💪

Aleksije Stefanovic

27.11.2023. 08:03

👍

Siniša Sivčev

27.11.2023. 08:03

👍

Milan Matic

27.11.2023. 08:03

Interesantno jako.

Zeljko Dokic

27.11.2023. 08:04

lepo👍👍

bogojevic stanislav

27.11.2023. 08:04

super

Jožef Katona

27.11.2023. 08:04

👍

zoran Stancic

27.11.2023. 08:05

evropi je krivo

Zoran Novicevic

27.11.2023. 08:05

👍

Necseriu Eugen

27.11.2023. 08:05

💪Kina!

Goran Jaksic

27.11.2023. 08:05

Lepo

Mile Mitric

27.11.2023. 08:05

🇨🇳🇨🇳🇨🇳🇨🇳

Александар Михајловић

27.11.2023. 08:06

Unesite komentar.

Александар Михајловић

27.11.2023. 08:06

👍

Željko Lukić

27.11.2023. 08:06

Evropa više ne zna gde je šuplja.Napravite bolje a ne da ih kočite.Malo ste zakasnili.Sretno sa tim i takvim odlukama.

Milan Čikara

27.11.2023. 08:07

👍

Mladen Avramovski

27.11.2023. 08:10

👍

Dragan Plakalović

27.11.2023. 08:10

🧮

Aleksandar Samardzic

27.11.2023. 08:11

idemo...

vladica tomić

27.11.2023. 08:11

Evropa treba da se bori kvalitetom a ne raznim blokadama

Dejan Atanasovski

27.11.2023. 08:12

Kina je pobednik

Dragan Mijatovic

27.11.2023. 08:14

Dosta je više evropskih ultimatuma i novokomponovanog djubreta autoindustrije proizvedenog pod okriljem evropskih proizvodjača automobila kohima je kvalitet kriminalan a rok trajanja nešto duži od trajanja garancije. Trebali su Kinezi odavno da urade ono što rade sada, pa neka se za kupce prozvodjači bore kvalitetom, a ne monopolom ili birokratijom.

Siniša Babić

27.11.2023. 08:18

Neka i Evropa izdvoji više sredstava da subvencioniše proizvodnju.

Aleksandar Babić

27.11.2023. 08:19

Kineska industrija je u ekspanziji, evropska to više nije.Kinezi su vlasnici skoro svih brendova poreklom iz Evrope a još pri tome i jedno od najvećih tržišta luksuznih vozila iz EU. Strah briselske administracije i posledične kontrole vozila Made in China, odraz su nesposobnosti evropske industrije da ide u korak sa kineskom. Kinezi treba da dominiraju kvalitetom i konkuretnom cenom.

Dragan Nikolić

27.11.2023. 08:20

zanimljivo i interesantno

Duško Vasilijević

27.11.2023. 08:21

Bravo za Kineze

Predrag Vidović

27.11.2023. 08:22

😔

Slobodan Stevanović

27.11.2023. 08:25

vrlo zanimljiv i iscrpan članak...

Branimir Radić

27.11.2023. 08:26

Svileni put automibila.

Dejan Paunovic

27.11.2023. 08:27

🤭

nenad vucenovic

27.11.2023. 08:28

👍

Sladjan Stojkovic

27.11.2023. 08:30

dok evropa napravi plan za jedan auto kinezi vec izbacili dva gotova modela na ulicu.Ali oni rade a evropljani kuvaju planove kako i koga na koji nacin ćev oporezati.

Dejan Koželj

27.11.2023. 08:34

🤔

Marko Milanov

27.11.2023. 08:34

🥱

Goran Ivačković

27.11.2023. 08:36

👍

Новак Добрић

27.11.2023. 08:37

Буде ли трговинског рата Европа губи

Vladimir Kalinic

27.11.2023. 08:38

Ko brani Evropi da ona subvencionise svoja vozila

Dejan Jovcevski

27.11.2023. 08:42

👍

dragan stjepic

27.11.2023. 08:44

👍👍👍

Borislav Pavlović

27.11.2023. 08:47

Političari se guraju svuda, u ovom slučaju subvencionisani od svojih proizvođača automobila.

Željko Hudi

27.11.2023. 08:50

👍

Marko Petkovic

27.11.2023. 08:52

👍

Slaviša Živanović

27.11.2023. 08:58

Bravo za braću kineze

Jovan Vasiljević

27.11.2023. 09:06

Dok su u Kini imali jeftinu radnu snagu, Evropi ništa nije smetalo. E sad, kad su Kinezi savladali tehnologije, sad im smetaju. Licemerno do bola, ali znamo da se iz evropskih usta čuje samo američki glas.

Vlada Grujić

28.11.2023. 15:36

Evropski magarci (i magarice da budemo ridno ravnopravni) su sami sebi iskopali rupu u koju su upali i sada kukaju. Sa nestankom ruskog jeftinog gasa su svoje proizvode samo u proizvodnji poskupeli 20%. A gde su još drugi repromaterijali. A Rusi su svoj gas preusmerili u Kinu tako da Kina danas ima mogućnost i dodatnog povećanja obima (već jeftine) proizvodnje. I ne dešava se sve ovo samo sa automobilima. Tu su motocikli, autobusi itd.

Miloš Novaković

27.11.2023. 09:07

Dobro je

Goran Gencel

27.11.2023. 09:15

Polako ali sigurno kinezi ce sve preuzeti i postacemo njihova jeftina radna snaga.

GORAN CINCOVIC

27.11.2023. 09:16

👍

Srba Jevtić

27.11.2023. 09:22

Samo da nas ne teraju da učimo kineski.😂

Željko Hudi

27.11.2023. 09:24

👍

miodrag vladisavljević

27.11.2023. 09:28

👍

Vladimir Vajović

27.11.2023. 09:45

Kinezi vladaju.😉😀

Čedomir Stanković

27.11.2023. 09:46

ako se sećate slično je bilo iz 70-ih godina prošlog veka kada je Japan imao prodor sa svojom auto industrijom na evropsko tržište. masovno se pričalo o tome kako su japanska vozila nekvalitetna i nesigurna i kako je zapravo rizik kupovati ta loša vozila i da nikada ne mogu da se oni mere sa, na primer nemačkom auto industrijom. u suštini Evropa je pokušavala sve da ostane zatvorena na tržištu auto-industrije. to je bilo tada to je i sada. činjenica je da ovako stanje ne može dugo da ostane i da se Evropa mora otvoriti za azijsko tržište automobila to jest za kinesko i indijsko.

Goran Simic

27.11.2023. 09:52

Lepo👍👍👍

Dragan Toskovic

27.11.2023. 09:55

👍

rade berta

27.11.2023. 10:02

👍

Boban Stamenković

27.11.2023. 10:13

Касно се сетили, јевтина радна снага били сад ће да покоре свет!

Mile Stanojevic

27.11.2023. 10:59

👏👏👏 za Kinu!

Jovan Vucinic

27.11.2023. 11:38

“Rat” nije ni poceo a Kinezi su pobedili. Nazalost evropski proizvodjaci su poskupeli automobile u proseku 5k po autu, a profit ostao isti ili veći. Po mom misljenju automobili treba da se vrate cenama na staro pa onda ih kineska konkurencija nece doticati. Ove cene nisu realne jer prema statistikama pala je prodaja novih automobila u EU.

Radovan Stosic

27.11.2023. 12:07

Kina je kina

stevan vučić

27.11.2023. 13:07

ja neznam ni jedan audo da je cena skočila samo 5000e po auto osim dačije klot... amarok highline 3.0v6 258ks je plaćen 36000€ pre 2 nedelje amarok 3.0v6 240ks 3. paket opreme 73000€ nije loše a još su sva sreća usli sa fordom u dil da bude proizvod krajnji jeftiniji pa je tu onda fordova šasija, menjač, motor i pogon?!?!? pa šta je tu amarok osim natpisa? e to ti je sada evropa

Dejan Stanisavljević

27.11.2023. 12:19

Evropi je ostala samo jedna stvar koja može da je izvuče iz problena sa kineskim automobilima. Da ulete pre kineza u Srbiju sa proizvodnjom letećih automobila. Em im je bliže, em je dostav jeftinija radna snaga en neće uvoziti iz Kine. Uostalom i onako bi ogromna većina gotovih delova dolazila iz EU a ovde bi išla ključ-šrafciger proizvodnja

Vlada Grujić

27.11.2023. 12:39

Evropa je postala jedna stara čangrizava baba kojoj stalno nešto smeta. Kada vodeće zemlje EU rade isto to što danas radi Kina, igru nazivaju tržišna utakmica. Sami su sebi isekli granu na kojoj sede sa uništenjem ruskih gasovoda. A sada sa 20% skupljom proizvodnjom i dalje prave iste greške.

Nenad Milic

27.11.2023. 13:21

👍

Dejan Milovanovic

27.11.2023. 15:11

odvratna nacisticka baba

Andrija Račman

27.11.2023. 17:42

Bolje ne dirati lava ( Kinu) dok spava.

zoran mikec

27.11.2023. 18:12

🤔

Ivan Martinović

27.11.2023. 18:14

👍

Zvonko Rajkovic

28.11.2023. 00:07

Врло занимљиво.

Adnan Hasanovic

28.11.2023. 11:43

Dok Evropljani naprave plan za jedan model, Kinezi uradili dva modela na Ulici se voze. Zato Evropa gleda kako ce narod da oporezuje i da ukrade svoje gradjane. Spavaj ti evropo i gledaj Ameriku kako ti zavlači nož … U ato industriju uvek su bila kvalitetniji Aziske države nego Evropske. To se vidi po kvarovima na automobilu. Evropljani imaju sistem da zarade na delove i Servise sto je to promasaj, narod vidi nije slep. Uvek ce biti kvalitet bolji kod Aziskih drava auto industrije. 🥹🥹🥹🥹 Surova istina …

Vladimir Bogdanović

28.11.2023. 13:25

🐼🐼🐼